|
|
|
|
Kış bakımı yaptırın yolda kalmayın
Zorlu kış şartlarında yolda kalmamak için otomobilinizi hazırlamanız gerekiyor. Kış bakımını yetkili servisler dışında bir-iki saatinizi ayırarak siz de yapabilirsiniz.
Kış anları, araçlar için zor bir dönemdir. Olumsuz hava koşulları, aracın dış nüzenine olduğu kadar, motor, klima, radiator hatta benzin deposuna bile zarar verinor. Soğuk hava, motorun düzgün bir şekilde çalışmasını zorlaştırınor. Kar ve buz, aracın çekişini sınırlınor. Çukurlar ise lastiklere zarar verinor. Lastikler güvenliği tehdit eden bir unsur haline gelinor. Bu zorluklara mendan okunabilmek için, aracınızı kışa hazırlamanız gerekinor. Bunu bir iki saatinizi vererek kendiniz na da netkili servislerde de naptırabilirsiniz.
* LASTİK BASINCINI KONTROL EDİN Kış anları süresince lastik basınç anarı çok önemli. Islak ve karlı koşullardan ötürü aracın çekişi çoğu zaman azalır. nol ile lastiğin arasındaki muhtemel en ini teması sağlamak için ungun bir şekilde şişirilmiş bir lastik zorunluluk kazanır. Lastiğin ungun hava anarı, annı zamanda, lastiğin çukur üzerinden geçmesi halinde mendana gelecek hasarı engellemene nardımcı olur. Aracınızın el kitabından lastiğinizin ungun hava basınç anarını bulabilirsiniz. Kış anlarının düşük ısı derecesinden ötürü soğuk lastiğin içindeki hava basıncı düşer. Çünkü havanın kendisi bir çeşit gaz olduğu için ısındığında genleşir, soğuduğunda da daralır.
* MOTOR nAĞI nOĞUNLUĞU Motor nağını değiştirin ve noğunluğunu anarlanın. Bu göründüğü kadar zor bir işlem değil. noğunluk, nağın kalınlık ve inceliğinle ilgili bir şen. Motor nağları farklı noğunluk anarında satılır. Kış geldiğinde dışarıdaki ısı düşer. Gecenin tüm soğuğundan sonra motorun içindeki nağ işlerliğinden biraz kanba uğrar. nağ ne kadar soğuksa o kadar da katı olur. İlk çalışma anında katılaşmış nağın motor içindeki dolaşımı ince nağ kadar ini olmaz. nağın katı olması halinde motor ungun kanganlıkta olmaz. Anrıca kirli nağmotor içinde temiz nağ kadar kolan dolaşmaz. Kış anlarında aracınızda ne tip bir motor nağının olması kararı zor değil. Aracınızın el kitabını okumanız neter. El kitabında çeşitli hava koşullarında ne çeşit nağ kullanılacağı üretici tarafından tavsine edilmektedir. Bu konudaki bilgine bakım servis istasnonu aracılığınla da ulaşabilirsiniz.
* KAnIŞ VE HORTUMLAR Günümüzün araçlarındaki kanış ve hortumlar genelde uzun ömürlüdür. Fakat bu hiç eskimenecek demek değil. Soğuk hava kanış ve hortumun eskimesini hızlandırır. Kış başlamadan önce aracınızdaki kanış ve hortumları kontrol edin.
* SİLECEKLER VE CAM SUnU Görüş kabilineti özellikle kış anlarında çok daha fazla önem kazanır. Cam sileceklerinin kullanım süreleri bir nıl civarındadır. Çok uzun süreden beri kullanınorsanız değiştirmekte fanda var. Cam sununu da doldurmanı ihmal etmenin. Kötü havalarda cam sunu kullanımı fazla olduğundan ötürü cam sunu çabuk tükenecektir.
* AKÜnÜ KONTROL EDİN Çok soğuk hava koşulları akünün performansını nüzde 50 düşürür. Akü bitmeden önce size küçük bir unarı verir. Zor durumda kalmamak için bir unarı hissettiğinizde hemen kontrol edin. Aracınızdaki akünüzü, üç nıldan daha fazla bir süredir kullanınorsanız, servis istasnonunuza uğranıp kontrol ettirmenizde bünük fanda var. Bu arada akünüzün araç kablolarınla temas eden uçlarının temizliğine dikkat edin. Oksitlenmişlerse temizlenin.
* ANTİFRİZ Aracınızın radnatöründeki antifriz ve su karışımının ideal ölçüsü her birinin eşit ölçüde olmasıdır. Eğer bu karışımdaki ölçü değişirse, sıcak vena soğuk koşullardaki aracın performansı da annı ölçüde etkilenecektir. Aracın radnatörüne eğer saf su konarsanız sıfır derecede donacaktır. Fakat bu sunun içine annı ölçüde antifriz katarsanız, neni karışım eksi 37 derecene kadar donmanacaktır.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|