Otomobil dünyasında büyük olmanın yolu küçük ve hızlı hareket etmekten geçiyor. Yeni trendi en iyi Japon şirketler uyguluyor.
Bugünekadar dünya otomobil sektöründe iki dev vardı: ABD'li GM ve Ford. 'Büyük düşün' stratejisine göre hareket eden bu iki şirket dünyanın hemen her ülkesinde faaliyet gösteriyordu. Ancak otomotiv sektöründe başarı için büyük düşünmenin her zaman kazanç getirmediği son 5 yılda yaşanan gelişmelerden anlaşıldı. Uzmanlara göre şu an dünya üzerinde iki değil üç büyük otomotiv devi var : Toyota, Honda ve Nissan. Bu şirketlerin başarı sloganı ise daha farklı: Küçük düşün ve hızlı hareket et! Rakamlara bakılacak olursa yeni
sloganın kısa sürede başarıya ulaştığı görülüyor. Zira ABD'li GM ve Ford peşpeşe zarar açıklayıp fabrika kapatmak zorunda kalırken bu üç şirket tarihlerinin en kârlı dönemini yaşıyor. Bununla da yetinmeyen üç şirket dünyanın en büyük otomobil piyasalarında gelişmeye devam ederken, sektörü de yeni ve yaratıcı ürünlerle bombardımana tutmaya devam ediyor. Sürekli geliştirilen yeni teknolojiler yardımıyla Toyota, Honda ve Nisan dünyanın en zorlu ama aynı zamanda en kazançlı pazarı olan ABD pazarının neredeyse yüzde 40'ını ele geçirmiş durumda.