PeugeotTürkiye Genel Müdürü Yann Carnoy, firmalar arasındaki fiyat rekabetinin tüketici için güzel ve avantajlı olmasına rağmen, ikinci el otomobil piyasasını öldürdüğünü söyledi. İkinci elin düşen enflasyon sonucu büyük darbe yediğini anlatan Carnoy, "Herkes yüzde 30-40'lık enflasyona alışmıştı ve aracının yitirdiği değeri pek anlamıyordu. 30 bin YTL'ye aldığı otomobili 2 yıl sonra 35 bin YTL'ye satıyordu" diye konuştu. Bugün ise durumun tamamen değiştiğini söyleyen Carnoy, 30 bin YTL'ye alınan otomobilin ikinci el değerinin 20 bin YTL'ye düştüğünü belirterek, bu durumun araç yenileme süresini uzatacağını öne sürdü.
DİZEL MODELLER ARTIYOR Satışlarının yüzde 55'ini dizel modellerin oluşturduğunu belirten Carnoy, "Türkiye, Avrupa pazarıyla büyük benzerlikler gösteriyor. Bu nedenle Avrupa'dakine paralel bir strateji izleyeceğiz. Bu yıl 307 satışlarımızın yüzde 70'i, 206'nın yüzde 60'ı ve 407'nin tamamını dizel versiyonlar oluşturacak" dedi.