|
|
|
|
|
|
Kazaz: Dekolte diyen zihniyetlere şaşarım!
Sky Life dergisinin dekolte bularak yasakladığı fotoğrafların kahramanı manken Tuğçe Kazaz, derginin tavrını anlamsız buldu: Bu çalışmaya sanat değil dekolte' diye değerlendiren zihniyetler için söyleyecek pek fazla söz bulamıyorum!.
Türk Hava Yolları'nın yayımladığı Sky Life dergisi, iki erkek modelle objektif karşısına geçen manken Tuğçe Kazaz'ın Gizia 2006 Yaz Koleksiyonu'nu tanıttığı fotoğrafları, açık bulduğu için yayınlamamıştı. Dergi, uluslararası reklam kampanyasının bir parçası olan altı fotoğraftan sadece ikisine yer vermişti. Geçen yıl aralık ayında eşi Yorgo Seitaridis ile Türkiye'ye gelip Gizia için poz veren Tuğçe Kazaz'a, onu görüntüleyen ünlü fotoğrafçı Nihat Odabaşı'na ve bu reklam kampanyasını hazırlayan ajansın ortağı Kerem Fildişi'ne konuyla ilgili görüşlerini sorduk. İşte Kazaz'ın konuyla ilgili görüşleri...
HİÇ DEMOKRATİK DEĞİL * Gizia 2006 Yaz Koleksiyonu'ndaki bazı fotoğrafları, Sky Life dergisinde kullanılmamasını nasıl yorumluyorsunuz? Son günlerde Avrupa Birliği'ne dahil olabilmek, çağdaş, medeni ve demokratik bir ülke imajı yaratmak için büyük bir çaba içerisindeyiz. Türkiye'nin birçok alanda olduğu gibi tekstil ve moda sektöründe de dünya markalarıyla yarışır hale geldiği böyle bir süreçte; Sky Life dergisinin bu yasakçı tavrı hiç demokratik ve medeni gelmiyor bana...
* Fotoğrafları sansüre uğrayacak kadar dekolte ve seksi buluyor musunuz? Bu çok göreceli bir durum. Bakan gözün ne görmek istediği ile alakalı! Çekim öncesi ve sonrasında, üç gün süren çekimler boyunca harcanan emeği ve özenli çalışmayı sanat değil de 'dekolte' olarak değerlendiren zihniyetler için söylenecek pek fazla söz bulamıyorum! Ben kampanyanın bütününü ve her fotoğraf karesini estetik, çağdaş, modern ve dünya modasıyla yarışabilecek nitelikte buluyorum.
* Yurtdışında yaşadığınız süreçte, tekstil ve moda dünyasında hiç böyle olaylara şahit oldunuz mu? Moda ile tekstil; yaratıcılığın ve trendlerin sınırlarının zorlandığı dev bir endüstridir. Bu endüstri içindeki her emekçi, sıradan insanlardan daha farklı düşünmek, yaratmak ve takip edilmek misyonunu üstlenmiştir. Kısıtlama ve yasaklarla tekstili geliştirmek mümkün değildir. Bir mecranın; bir reklam verenin ürününü tanıtmak için hazırladığı kampanyayı yayınlamayarak kritik ettiği, medeni ülkelerde herhalde hiç görülmemiştir. Ben de bu ve buna benzer bir örneğe şahit olmadım.
Günaydın
|
|
|
|
|
|
|
|
|