|
|
|
|
|
2006'da 57 uçak gelecek
|
|
Türk sivil havacılık sektörü son 2 yıl içinde beklenmeyecek ölçüde büyüdü. 2001 yılında 8 özel şirket, 47 uçakla 8 bin 910 koltuk kapasitesi sunarken 5 yıl içinde şirket sayısı 16'ya, uçak sayısı 133'e sunulan koltuk kapasitesi ise 22 bin 166'ya çıktı. Bütün tahminleri ve istatistikleri altüst eden gelişmelere sahne olan sektör, bu yıl yüzde 30 büyüdü. Yapılan araştırmalar Türkiye'de 2015 yılına kadar yıllık yolcu sayısının 55 milyona ulaşılacağını gösteriyor. THY ve özel havayolları bu yıl iç ve dış hatlarda 50 milyondan fazla yolcu taşıdı. Boeing ve Airbus'ın beş yıl önceki tahminlerinde yer alan 2015'in rakamlarına 2005'te ulaşıldı. Araştırmalar, Türk havacılık sektörünün 10 yıl içinde 180 yeni uçağa ihtiyaç duyacağı yönünde.
NE KADAR UÇAK ALINACAK!
* THY: Boeing ve Airbus'a 59 uçaklık sipariş veren bayrak taşıyıcı, Boeing 737-800, Airbus A321 ve Airbus A330 uçaklarını teslim aldı. 2006'da kalan 56 uçaktan 15'inin katılmasıyla filo 100 uçağa çıkacak.
* Onur Air: 26 uçakla özel havayollarının en büyüğü olan Onur Air, gelecek ay iki adet
MD 83 daha alarak 28 uçağa ulaşacak.
* Atlasjet: Seferlerini 18 uçakla gerçekleştiren Atlasjet, fabrika çıkışlı 0 km. ilk A319 model uçağını 15 Aralık'ta teslim aldı. Atlasjet Mart 2006'ya 3 adet A319 daha alacak
* Fly Air: Dokuz uçağı bulunan Flyair, Embraer'den üç adet
ERJ 145 aldı. Fly Air ayrıca iki adet A300-600 uçak alımı için ön sözleşme imzaladı. Yine 2006 içinde iki adet 737-400 model uçak için görüşülüyor.
* Pegasus Havayolları: 14 uçakla faaliyet gösteren Pegasus, Boeing'e 6'sı kesin 6 obsiyonel 12 uçaklık sipariş verdi. Hedef 26 uçaklık filo.
* İnter Havayolları, beş uçaklık filo 8'e çıkacak. SunExpress, üç uçak alarak filoyu güçlendirecek. ACT Havacılık'ın hedefi 1 uçaktan oluşan kargo uçağı sayısını üçe çıkarmak. Saga Havayolları, üç uçaklık filoya iki uçak daha katmak. Golden Air, yeni yılda üç uçak alacak. Corendon, iki adet Boeing 737'den oluşan filosunu 5'e çıkarıyor. Kuzu Kargo, halihazırdaki 5 uçağı iki adet A300-600F ile güçlendirecek. Tailwind Havayolları, Safi Ergin ve İngiliz ortakları Nisan ayında 2 adet Boeing 737 - 800 ile seferlerle başlayacak.
Kim ne kadar yolcu taşıdı? (Ocak-Kasım 2005) Onur Air İç Hat: 2 milyon 100 bin Dış Hat: 2 milyon 800 bin Atlasjet İç hat: 1.278. 400 Dış hat: 1.232.367 Fly Air Dış hat: 1 milyon İç hat: 390 bin Pegasus Dış hat: 1 milyon 800 bin * İç hat: 60 bin * (Pegasus: Kasım-Aralık)
|
|
|
|
|
|
|
|
|