|
|
|
|
|
|
İşte o pilot
Japonya, 215 vatandaşını ölümden kurtaran pilot Ali Özdemir'i unutmadı. Başbakan Koizumi bugün ona bizzat teşekkür edecek.
Yıl 1985... Irak-İran savaşında Saddam Tahran'ı vuruyor. Ve yeni saldırı için süre veriyor... Japonya, vatandaşlarına "İran'ı terk edin" çağrısı yapıyor. Şanslı 235 Japon kaçıyor. Uçaklarda yer bulamayan 215'i ise alanda mahsur kalıyor...
Japonlar'ın kahramanı Umutların tükendiği o anda Tahran'a bir THY uçağı iniyor... Japonlar'ı alıp saldırıya 3 saat kala havalanıyor. Uçağı, pilot Ali Özdemir kullanıyor. Japonya, "Yüzyılın Kurtarma Operasyonu" diye alkışlıyor... Ve Özdemir'i hiç unutmuyor...
Bugün olsa yine giderim Ve o minnet bugün dile geliyor... Japonya Başbakanı Koizumi, Özdemir'e Çırağan Sarayı'nda teşekkür edecek... Özdemir heyecanlı ve gururlu: "Bugün olsa yine giderdim. Çünkü hayatları tehlikedeydi..."
Kahraman Türk'e teşekkür ziyareti
Japonya, 21 yıl önce Irak'ın bombaladığı Tahran'da mahsur kalan 215 Japon'u kurtaran Türk pilot Özdemir'e teşekkür ediyor. Japonya Başbakanı, bugün Özdemir'le buluşacak.
Japonya Başbakanı Juniçiro Koizumi, İran-Irak Savaşı sırasında Tahran'da mahsur kalan 215 Japon'u kurtararak tarihe geçen Türk pilot Ali Özdemir'e bugün ülkesi adına 'teşekkür' edecek. Resmi bir ziyaret için Türkiye'ye gelen konuk Başbakan, 21 yıl önce yaşanan olayın kahramanını unutmadı. 21 yıl once, takvimler 1985 yılının Mart ayını gösteriyordu; tarihin karanlık sayfalarından biri daha açıldı. Irak, bir gece yarısı İran'a bombardımana başladı, yıllarca kan ve gözyaşının süreceği korkunç savaş başladı. Tahran'a düşen ilk bomba İran'ın kalbini vurdu, tüm dünyayı sarstı. Japonların kalbi ise bir başka sarsıldı. İran'da çeşitli Japon şirketlerinde çalışan 450 Japon yaşıyordu. 235 şanslı Japon ilk anda uçaklara binip ülkelerine dönmeyi başardı.
SADDAM TEHDİT ETTİ: VURURUM Ancak, Saddam sivil uçakları da vuracağı tehdidi savurunca, Tahran'a tüm uçuşlar durdu. 215 Japon, bombardımanın gölgesinde Tahran Havalimanı'nda umutsuz bir bekleyişe girdiler. Japon Hükümeti diplomatik bir trafik başlattı; ancak diğer devletler gibi, Japonya'daki uçuş şirketleri bile Tahran'a gitmeyi göze alamayacağını bildirdi. Tahran'daki Japonya Büyükelçisi Yutaka Nomura, tüm Türkiye'nin Tahran Büyükelçisi İsmet Birsel'den yardım istedi: "Türk Hava Yolları, Tahran'a özel sefer yapabilirmi?" Büyükelçi Birsel, konuyu dönemin Başbakanı Turgut Özal'a iletti. Özal tehlike nedeniyle tereddüt yaşadı. Ancak eski dostu olan İtoçu firmasının Türkiye şubesinde çalışan Takaşi Morinaga da aynı ricayı tekrarlayınca, Özal kararını verdi ve "kurtarma operasyonu" için düğmeye basıldı.
JAPONLAR ALKIŞLADI: KAHRAMAN Ankara'dan Tahran'a gidecek ve Japonlar'ı alıp Ankara'ya getirecek kurtarma operasyonunun kaptanlığına Pilot Ali Özdemir seçildi. Özdemir'e, THY'nin özel seferinde Pilot Koray Gökberk ile 8 kişilik uçuş ekibi eşlik edecekti. Uçak, Geceyarısı tüm hazırlıklarını tamamlayan ekip, 15 Mart 1985'te, günün ilk ışıklarıyla, Amerikalılar'ın Japonlar için tasarladığı DC 10 Tipi uçakla yola çıktı. Van'ı geçtikten kısa süre sonra Tahran Havalimanı'nın kapatıldığı bildirildi. Kaptan Pilot Özdemir, geri dönmek için harekete geçerken ikinci bir haberle havalimanının açıldığı bildirildi. Tahran'a yönelen uçak, Saddam'ın "sivil uçakları vurma" tehdidine rağmen Tahran Havalimanı'na ulaştı. Kapısı açılır açılmaz, çocuk çocuk 215 Japon uçağa doluştular. İran Kulesi'nin yönlendirmesiyle, THY uçağı 15 dakika sonra kalktı ve 9.5 saat süren yolculuğun ardından Ankara'ya indi. Pilot'un "Welcome to Turkey" anonsu üzerine, Japonlar sevinç çığlıkları attılar.
ERCAN SARIKAYA
|
|
|
|
|
|
|
|
|