Kredi kartı limitini taksitli satışlarla dolduranlar, senetle ya da sözleşmeyle satış yapan mağazaları yeniden gündeme getirdi. Bu mağazaların yetkilileri, "Bankalar bize portföyümüzü satın almak için geldi satmadık. Çünkü işin buraya varacağını biliyorduk" diyor.
Kredi kartıyla 12-24 aya varan vadelerin cazibesine kapılıp limitlerini dolduranlar, cepte nakit de kalmayınca eski usul senetli alışverişi yeniden gündeme getirdi. Herkesin cebinde iki kredi kartı taşımadığı, kredi kartlarının bir gecede taksitli karta dönüşmediği yılların moda formülü olan senet ya da cari hesap sözleşmesiyle satış yapan 'geleneksel katlı mağazalar' da müşteriye "kredi kartınız yoksa, biz varız" mesajları vermeye başladı. Ev elektroniği ve tekstili satan Evkur ile giyim ve kozmetik mağazası, Gencallar, Çetinkaya, Centilmen, Ender, Huzur ve Kentshop, bu mağazaların en çok tanınanları. Son haftalarda televizyon kanallarında yoğun olarak dönen reklamı fark etmeyen yok! 13 yıl önce kurulan ve 2 bin çeşit ev eşyası satan Evkur, kartlarının limitleri dolan ya da hiç kartı olmayanlara, "Kredi kartı olmayanlar, gelin bize 15 aya kadar vade yapalım" diye çağrıda bulunuyor. Aslında bu çağrı, limitlerini dolduranlara, "gelin, eski usule
dönün, bizde her zaman krediniz var" diyor. Evkur yetkilileri, üye sayısı vermek istemiyor ancak, 13 yıl önce senetle satış yapmaya başladıklarını, 40 mağazaya ulaştıklarını, özellikle 2005'te kart başvurusu ve alışverişte yüzde 20'ye varan artış yaşandığını anlatıyor.
HEDEF DÜŞÜK GELİRLİLER Batıda yaygın olan ve Türkiye'de de yeni yeni yaygınlaşan 'departman store/katlı mağazacılık' konseptinin yerel öncüleri olan bu mağazalar, İstanbul'un Zeytinburnu, Bakırköy, Ümraniye, Gaziosmanpaşa, Eyüp, Bayrampaşa, Fatih, Gültepe, Üsküdar, Pendik gibi görece 'dışa kapalı' semtleri ile Anadolu illerinde yaygın. Bankalar A, A+ ve B + müşteri portföyünde rekabet ederken bu mağazalar daha kalabalık bir kitle olan C ve D gelir düzeyine hitap ediyor. Bu mağazaların özel istihbarat birimleri ve yıllar boyunca oluşturdukları kara listeleri var. Çoğu orta yaşın üzerinde ve ev hanımlarından oluşan müşteri portföyüne sahip olan bu mağazalar, kişisel referanslarla portföyünü geliştiriyor.