kapat
   
SABAH Gazetesi
 
   Son Dakika
   Yazarlar
   Günün İçinden
   Ekonomi
   Gündem
   Siyaset
   Dünya
   Spor
   Hava Durumu
   Sarı Sayfalar
   Ana Sayfa
   Dosyalar
   Teknoloji
   Emlak
   Otomobil
   Detaylı Arama
   Arşiv
   Etkinlikler
   Günaydın
   Televizyon
   Astroloji
   Magazin
   Sağlık
   Cuma
   Cumartesi
   Pazar Sabah
   İşte İnsan
   Sinema
   20. YILA ÖZEL
   Turizm Rehberi
   Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Eşi benzeri olmayan bir safkan
Eşi benzeri olmayan bir safkan


Rahşan "Bu hafta Porsche Cayenne Turbo'yu test ediyoruz" dediğinde doğrusu pek de hevesli değildim. Tanıdığım ve çok sevdiğim bir otomobil ama yolun sonunda. Önümüzdeki yıl ciddi bir "Face lift" geçirecek olan otomobili anlatmak çok da istediğim bir şey değildi. Ama yine de 450 beygir gücünün cazibesine kapıldım ve Cayenne Turbo'nun direksiyonuna oturdum. Açıkçası Cayenne, özellikle de S ve Turbo tiplerine bir SUV veya 4x4 demek mümkün değil. Çünkü bu otomobil dünyada eşi benzeri olmayan bir sınıfın yaratıcısı. Bazıları beğenmese de, bazıları tipini ve tarzını itici bulsa da, bunlar bence birer safkan Porsche ve heyecan verici otomobiller. Bir gün Cayenne ile giderken yanımda oturan mimar dostum Emre Kunt'un dediği gibi; "Ulan bu jip değil, basbayağı spor otomobil"

* İÇ DİZAYN
Bence harika bir iç dizayn. Abartısız bir şıklık. Deri koltuklar, süet kaplama tavan. Porsche ile hemen hemen aynı gösterge tabloları. Enfes bir müzik sistemi ve aynı sisteme entegre edilmiş telefon ve araç bilgi ekranı. Elektrik kontrollü koltuklar ısıtmalı. İç dizaynda ahşap yerine alüminyumun seçilmiş olması çok iyi olmuş. Otomobilin karakterine daha çok uyuyor. Otomobilin yükseklik ve 4x4 ayarları orta konsoldan yapılıyor. Süspansiyon ayarı da öyle. Bir SUV için alçak tavan, otomobilin sportif karakterini ön plana çıkarıyor. Arka koltuklar da rahat. Ayak mesafeleri yeterli ama şoförlü kullanım için değil. Bagaj yeterince geniş.

* MOTOR ŞANZIMAN
Vay vay vay... Böyle bir motor olur mu? 450 safkan beygir. Ama sütçü beygiri değil İngiliz beygiri. 4,5 litrelik turbo motor çok güçlü. Hatta fazla güçlü. Hatta gereksiz güçlü. Küçük bir kanatla otomobili uçurmaya yetecek kadar bir güç. Otomobil sıfırdan yüze sanki normal bir Porsche imişçesine çıkıyor. Ve 240 kilometre saatlik hıza kadar çok da eksilmeyen bir ivme ile tırmanıyor. Son sürat olarak 270 ulaşılmayacak bir yer değil. 6 ileri tiptronic şanzıman başarılı. Ama bu motora kara şanzıman bağlasanız o da başarılı olur. Ama dediğim gibi fazla güçlü. Ve haliyle çok yakıyor. Normal bir sürüşte 100 kilometrede 26 litre tüketiyor. Biraz gazlasanız bunun 35-40 litreye çıkması şaşırtıcı olmaz.

* SÜRÜŞ
Otomobili Belgrad ormanlarından Karadeniz'e giden yollarda denedik. Sanki 2 tonluk bir SUV değil, bir ralli otomobili, bir İmpreza Turbo veya Mitsubishi Evo VIII. Müthiş bir viraj kabiliyeti, akla ziyan bir yol tutuş. Tabii güç insanı azdırıyor. Ben gazladıkça Rahşan sevinç çığlıkları atıyor. Bir ara yoldan çıkacak gibi savrulduk ama güçlü bir kontra ile yola tekrar oturduk. Rahşan bağırıyor, "İşte olayımız budur" Ancak aynı başarı gerçek arazi koşullarında ortaya çıkmıyor. Arazide otomobil biraz şaşkınlaşıyor. Güç fazla geliyor, arazi kabiliyeti ise eksik. Ama zaten bu otomobil gerçek arazi için yapılmamış.

* GENEL İZLENİM
Aslında alt yapı Volkwagen Touareg ile aynı. Ama biraz daha özenilerek yapılmış. İçi daha sportif. Kullanımı daha keyifli. Kendinizi daha iyi hissediyorsunuz. Doğrusu 911'den pek bir eksiği yok. Otoyoda aynı keyfi ve sürüş dinamiklerini veriyor. Tam bir sporcu. Zayıf yönü frenleri. Yüksek süratte çok sert fren yapınca tangırdıyor. Çok zorlanırsa diskleri yamultabilir. Bir de farları sorunlu. Müthiş iyi aydınlatıyor ama kısa farlar bile öndeki sürücüyü rahatsız ediyor. Herkes uzun farların yandığını zannederek küfrediyor. Ama benden tavsiye Cayenne alacaksanız 340 beygirlik S yeterli. Hem çok daha az tüketiyor. Hem de 450 beygirlik güç bence biraz fazla. Bu arada bu motoru kullanmak için Porsche'nin bir 4 kapılı sedan, bir de 2 kapılı GT yani yeni versiyon 928 hazırlığı içinde olduğunu söyleyeyim..

Porsche Cayenne Turbo
Silindir sayısı: 8
Motor Hacmi: 4511 cc.
Max Tork: 620 nm 2250-4750
Max Güç: 450 bg 6000 d/dak
Max Hız: 266 km/sa
0-100 km/sa hızlanma: 5.6 sn
Ağırlık: 2430 kg.

DİĞER HOBİ HABERLERİ
 Gökyüzünde iş fırsatı
 Mavi kanlı bir spor otomobil
 Hyundai'deki arkadaşlar coşmuşlar
 En devrimci Fransız otomobili
 Paşanın gece uçuşu
 2006'da 57 uçak gelecek
 İstanbul modanın başkenti oluyor
 Anadolu kadınının el emeği örgüleri dünyaya yayılıyor
 Düşler Atölyesi sizi bekliyor
 Londra'dan İstanbul'a
 THY 2006'da farklılaşacak
 Atlasjet'in A319'u geldi
 Kısa... Kısa... Kısa...
 Makul rüyaların otomobili
 Seattle'da THY günü
 Uçakta banyo keyfi
 İşte VIP A380'in içi
 X Large tadında mini otomobil
 Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
    Pazar Sabah Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Havada petrol dalgası olabilir
Geçen yıla damgasını...
TURGAY NOYAN
Buzdağının görünen bölümü
Salı günü gazetemizde "Yelken...
Diyarbakır'da açan kardelenler
Diyarbakırlı kadınlar aile, eş ve töre baskısı altında ezilseler de...
Türkiye'de kızlık zarı diktiren çok
Bugüne kadar bu ameliyatı yapan hiçbir doktor röportaj vermeyi kabul...
Sayemizde Türkiye'de sorunu olan insan kalmadı
S'nek TV'deki Karşı Cinsin Casusları adlı programı 18-25 yaş arası gençler...
Radyo Günleri'nin kahramanı
"Genç kuşağın yetişemediği en büyük yıldız kim" diye sorsalar, tereddütsüz "Di...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.