Shell Türkiye Perakende Satışlar Müdürü Ahmet Erdem, Türkiye akaryakıt pazarında büyüme beklendiğini belirterek, pazarın 20 yıl öncesinden çok farklı olduğunu söyledi.
Erdem, Shell Türkiye tarafından Shell'in Manchester'da bulunan Küresel Çözümler Laboratuvarı'na (Cheshire Araştırma Geliştirme ve Danışmanlık Üssü) düzenlenen basın gezisi kapsamında gerçekleştirilen toplantıda yaptığı konuşmada, Shell'in Türkiye'deki faaliyetleri ve akaryakıt piyasasıyla ilgili bilgi verdi.
Müşterilerin genel olarak yakıttan sorun istemediğini ifade eden Erdem, araç teknolojisine yakın olan müşteri grubunun yakıttan beklentisinin ise biraz daha arttığını, bu grubun, kullandığı yakıtın temiz, güvenilir, sorunsuz ve çevik
olmasını isteğini kaydetti. Bir başka müşteri grubunun ise yakıttan öncelikli olarak güç ve performans beklediğini anlatan Erdem, Shell'in de bütün bu müşteri gruplarına göre özel çözümler geliştirdiğini, bu kapsamda kurşunsuz benzin, Shell V-Power ve Shell V-Power Racing'i pazara sunduğunu hatırlattı.
Türkiye pazarının büyüme potansiyeline de dikkat çeken Erdem, şunları söyledi: ''Türkiye pazarı büyümesi beklenen bir pazar. 20 yıl öncesinden çok farklı. 10 yıl önce biraz daha farklıydı, şimdi bambaşka bir durumda. Hem akaryakıt açısından, hem de araç parkı olarak hızlı değişen bir pazar. Bu bakımdan Türkiye Shell'in Avrupa'daki operasyonlarında önemli bir yer alıyor. Perakende satışlar açısından Türkiye, Avrupa'da 3. büyük pazar. Bunun yanı sıra Türkiye'de ciddi boyutta dizel yakıt tüketimi var.''
ÇÖZÜMLERİN GERÇEK HAYATA GEÇİRİLMESİ Shell Perakende Satışlar Müşteri Yönetimi Müdürü David Barnes de, Shell'in, Küresel Çözümler Laboratuvarı'nda en iyi yakıtı yaratmak ve uygulamak için çalıştığını söyledi. Çalışmalarda bugünün çözümleri üzerine odaklandıklarını, pazara ve duruma bakarak çalışmalarını sürdürdüklerini anlatan Barnes, ''Çevreye önem veriyoruz. Kendi bilgilerimiz ve müşterilerimizin bilgileriyle rekabetçi olmanın yollarını arıyoruz'' dedi.
Bu laboratuvarda petrolün çıkarılışından satışına kadar müşterilerle yakın çalışma içinde olduklarını anlatan Barnes, şöyle devam etti: ''Küresel bir insan ağına, detaylı müşteri bilgisine sahibiz. Dünya genelinde bu bilgileri kullanıyoruz. Bu, bize yaratıcılıkta önemli avantaj kazandırıyor. Çözümlerin gerçek hayata geçmesi için birlikte çalışıyoruz. Dünya genelinde farklı müşterilerle çalışma yeteneğine sahibiz. Laboratuvarımızda teknolojik çözümler üretiyoruz.''
GELECEĞİN YAKITLARI Shell Küresel Çözümler Laboratuvarı Yakıt Teknolojileri Grubu'ndan Adrian Groves de, Shell'in alternatif enerji kaynakları üzerinde de çalışmalar yaptığını söyledi. Shell'in, yenilenebilir ve biyo yakıtları desteklediğini ifade eden Groves, bu konuda Ar-Ge çalışmaları yürüttüklerini belirtti. Biyo yakıtların bütün ülkelerde önemli hale geldiğini kaydeden Groves, ancak 1 hektar araziden 1-2 ton biyo yakıt elde edilebildiğini anlattı.
Hidrojen enerjisi üzerinde de durduklarını, Shell'in bu konuda ana iş kolu oluşturduğunu belirten Groves, hidrojen enerjisinin kullanımında birçok teknik zorluk bulunduğunu dile getirdi. Groves, ''Bütün gücümüzle alternatifler üzerine çalışıyoruz'' dedi.
FERRARİ İÇİN YILDA 250 BİN LİTRE YAKIT Shell Motor Sporları Yakıt Teknolojisi Uzmanı Mike Evans da, Ferrari'nin Formula 1 yarışlarında kullandığı yakıtı Shell'in ürettiğini söyledi. Formula 1 yarışlarında şartların giderek ağırlaştığını dile getiren Evans, yarışlardaki kurallardan bir kısmının da akaryakıtlarla ilgili olduğunu söyledi. Ferrari için özel olarak geliştirilen yakıtta 300'ün üzerinde kimyasal bileşen bulunduğunu belirten Evans, yakıtın özel testlerden geçirildiğini anlattı. Ferrari yakıtıyla sürtünmeyi azaltmaya ve uzun süre aşınmaya engel olmaya çalıştıklarını belirten Evans, verimliliğin ön planda olduğunu kaydetti. Ferrari ile Shell işbirliğinin, şirketlerin yanı sıra müşteriler için de fırsatlar sunduğunu ifade eden Evans, yapılan araştırmaların, teknik çalışmaların müşterilere de yansıdığını söyledi.
Evans, Ferrari için yılda 5-6 çeşit yakıt olmak üzere toplam 250 bin litre üretim yaptıklarını bildirdi. Shell Araştırma ve Geliştirme Merkezi Akaryakıt Teknoloji Müdürü Mike Grundy de, Shell'in bütçesinde geçen yıl Ar-Ge'ye ayrılan tutarın 534 milyon dolar olduğunu belirterek, her yıl bu oranın artmasının beklendiğini bildirdi.
KÜRESEL ÇÖZÜMLER LABORATUVARI Verilen bilgiye göre, Shell şirketleri için teknoloji geliştirme ve kurma çalışmalarında 50 yıldan fazla geçmişi olan Shell Küresel Çözümler Laboratuvarı, bağımsız bir ticari yapı olarak 1997 yılında kuruldu.
Bu tarihten itibaren Shell dışındaki şirketlere de sunulan hizmetler, şimdi Fransa, Almanya, Malezya, Hollanda, Singapur, Dubai, Japonya, Kanada, İngiltere ve ABD'de kurulan ve toplam 4 bin 500'den fazla kişinin çalıştığı yerel merkezler ağı aracılığıyla gerçekleşiyor. Laboratuvar, petrol, gaz, kimyasal maddeler, motor sporları ve sanayi sektörlerinde faaliyet gösteren müşterilerine, potansiyellerini tam olarak gerçekleştirmelerini sağlayacak yenilikçi, ancak kullanımı kolay çözümler sağlıyor.
RAKAMLARLA SHELL TÜRKİYE Türkiye'de yüzde 15.5 pazar payıyla 2. durumda bulunan Shell'in, madeni yağ pazarında da yüzde 21'lik pazar payına sahip olduğu bildirildi. Shell Türkiye'nin, kurşunsuz benzinde ise yüzde 24.5'lik pazar payı ile lider konumda bulunduğu ifade edildi. Geçen yıl 3.2 milyar dolar ciro elde eden Shell Türkiye'nin, bu yıl sonu ciro hedefinin ise 4 milyar dolar olduğu belirtildi.