Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, Türkiye'de uzun vadedeki hedeflerinin pazar liderliği olduğunu söyledi. Toyota Yaris'in yenilenen modelinin tanıtıldığı basın toplantısında konuşan Orhon, orta vadede yüzde 10 pazar payına ulaşıp ilk 3 içinde yer almayı hedeflediklerini belirterek, "Türkiye'de uzun vadedeki hedefimiz ise Toyota'nın dünya ve Avrupa'daki stratejilerine uygun, 2010'lu yıllarda pazar liderliği" dedi. Türkiye pazarında 2002 yılından itibaren her yıl satış rakamlarını ikiye katladıklarını ve sektörde yer alan ilk 9 marka arasında pazar payını artıran iki markadan biri olduklarını kaydeden Orhon, bu yıl geçen yılki satış rekoru başarısına ulaşmayı beklediklerini ifade etti. Orhon, 2005 sonu itibariyle marka olarak yüzde 9'luk büyüme öngördüklerini kaydetti.
KÜÇÜKLER BÜYÜYOR Orhon, son yıllarda Türkiye'de küçük otomobillerin yer aldığı B segmenti pazarının önemli ölçüde büyüdüğünü, B ve C segmentinin toplam pazarın yüzde 85'ini oluşturduğunu belirterek, şöyle devam etti: "Hatchback, pazardaki ağırlığı artıyor. Pazarın en büyüğü olan C segmentinde Toyota Corolla 2'nci sırada yer alıyor. Toyota, Avensis ile de D segmentinde 3'üncü sırada.Yaris'in, orta vadede satışlardaki payının yüzde 25'e gelmesini planlıyoruz."