| |
|
|
SABAH ve Aktüel
SABAH üç hafta önce bombayı patlattı. Türkiye'de modern dergiciliğin en önemli markası Aktüel'i Pazar günleri SABAH'la birlikte dağıtmaya ve makul bir fiyata okurlara ulaştırmaya başladık. Geçen hafta telefonda Hürriyet Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sevgili Ertuğrul Özkök ile konuşuyorduk. "Yine maliyetleri arttıracak bir iş yaptınız. Satış geliri gazete maliyetini karşılamıyor. Şimdi bir de Aktüel vermeye başladınız" dedi. Özkök haklı. Satış fiyatı gazetenin maliyet fiyatının altında. Ama reklam verenlerimiz sayesinde buna rağmen kâr ediyoruz. Aktüel'i SABAH'la beraber vermeye başlarken, düşüncemiz Pazar günü okurların gazeteye ayıracak daha fazla zamanları olmasıydı. Aynı dünyanın büyük gazeteleri gibi, farklı, kaliteli kağıda basılmış ve bir hafta boyunca elden düşmeyecek bir dergiyi gazetemizle birlikte vermek istedik. Çünkü bize göre Türk okurunun Amerikalı, İngiliz okurlardan eksiği yoktu. Doğru bu bize bir maliyet getirdi ama biz bunu reklam gelirlerimizle sübvanse ediyoruz. Amacımız Türk basınında rekabetle birlikte kalite çıtasını da yukarı çekmek. Nitekim biz Aktüel'i vermeye başladıktan sonra rakibimiz Hürriyet de Pazar günleri kaliteli kitaplar vermeye başladı. Türk basınının uzun zamandır unuttuğu rekabet yeniden başlıyor. Ama bu kez bu rekabet rasyonel biçimde yönetilen gazetelerin, kendi gelirleri ile yürüteceği bir rekabet olacak. Doğru. Biraz daha az kâr edeceğiz ama okura çok daha kaliteli gazeteler vereceğiz. SABAH'ın bu rekabette okurları mutlu edecek yeni sürprizleri de olacak. Yakın zamana kadar, bir başka büyük gazetede, Hürriyet'teydim. Ve doğrusunu söylemek gerekirse, SABAH'ın son 4 yılda geçirdiği zor günler nedeniyle bir miktar rehavete kapılmıştık. Şimdi bir başka büyükte, SABAH'tayım. SABAH, genç ve dinamik ekibiyle artık zor günleri geride bıraktı. Şimdi Türk basınında yeni fakat gerçekçi, ayakları yere basan rekabet dönemini başlatıyoruz. Türkiye'nin iki büyük gazetesinin bu rekabetinden, en fazla kazanan okurlarımız olacak..
|