|
|
|
|
Fotoğraf çektirmek için değil! Gazlamak için ideal...
İlk İntiba: Audi a4 2.0 Turbo quattro... Otomobili sevene bu uzun isim, tatlı bir şiir gibi gelir. Yeni A4 çok güzel görünen bir otomobil. İlk başta yeni modelde otomobilin ön ızgarası değişirken çok korkmuştum. Çünkü bu BMW'nin böbrek adı verilen ön ızgarasının değişmeşi kadar radikal bir karardı. Ama yeni tasarıma gözüm çabuk alıştı. Otomobilin içi de en az dışı kadar sportif ve çekici. Yarı deri yarı kumaş spor koltuklar, iri göstergelere sahip ön panel ve sürekli muhatap olmaktan zevk aldığınız spor, deri kaplı direksiyon. Her hafta başka otomobiller kullandığım için bende pek fiyat mevhumu yoktur. Genellikle beğendiğim otomobiller çok pahalı olduğu için, göreceli olarak ucuz otomobilleri "çok ucuz" zannederim. Bu yüzden de hayal dünyasında yaşar dururum. Konuyla hiç ilgisi olmadığı halde bir gün Porsche Carrera sahibi olabileceğimi düşünürüm; çünkü Ferrari'den daha ucuzdur. Ya da Porsche Cayenne Turbo yerine Cayenne S alırım... Çünkü performansı yeterlidir ve Turbo'dan daha ucuzdur. Bu saçma alışkanlığım yüzünden fiyatını öğrenene kadar ağzımdan sular aktı durdu...Çünkü otomobili çok beğendim!
Seksapel Katsayısı: Bu otomobil, öyle caddede giderken insanların kafalarını çevirip bakacağı türden bir otomobil değil. Herhangi bir otomobili alıp, ilginç bir modifiye işlemine imza atarsanız (Dev bir arka kanat, farların etrafına metal kaplama vs.) daha çok dikkat çekersiniz. Ben Audi'yi alıp, Bir geceliğine Bursa'ya gittim geldim. Giderken Yalova civarında kar yağıyordu. Xenon farlar ve quattro (sürekli dört çeker sistemi) sayesinde otomobile olan saygım katlanarak arttı. Tiptronik şanzıman, kaygan yollarda da manuel modda kontrolü size veriyor. Yol tutuş çok başarılı. Kuru zeminde de ara hızlanmalar çok keyifli. Otomobil yol tutuşu ile güven, hızlanma potansiyeli ile de keyif veriyor. İçinde görünmek güzel. Ama önünde poz verip, piyasa yapmak için çok çarpıcı değil.
Rakamsal Yaklaşımlar: Burada 200 beygir gücünde, durur halden bakkala gitmek üzere 100km6sa hıza 7.4 sn'de çıkıp, bakkal yolunda önünüze bir "hız kesici" çıkarsa da (ki Fatih Altaylı, çekim günlerinde bütün hız kesmelerin üzerinden bizi çekirge kıvamında zıplayarak geçirdiği için onun için fark etmez..) güvenle durabilecek bir otomobilden bahsediyoruz. 6 ileri otomatik şanzıman da keyfi arttırırken, ekonomiye de yardımcı oluyor...
Peki Şimdi Ne Olacak? Bu noktada otomobilin fiyatının (2.0 T, quattro, tiptronik) 60.000 Euro olduğunu törenlerle öğreniyoruz. Benim bunun için biraz daha çok çalışmam lazım. Ama eğer çalışma bölümünü halletmiş, elinizde buna yakın bir fiyata performanslı bir otomobil arıyorsanız çok fazla düşünmenize gerek yok...
Rahşan Gülşan
|
|
|
|
|
|
|
|
|