Çekirdek aile küçük araba pazarını büyüttü
Ford Otosan Genel Müdürü Durak, genç ailelerin ortaya çıkmasıyla küçük otomobil pazarında büyüme gerçekleştiğini söyledi.
Ford Otosan Genel Müdürü Turgay Durak, Türkiye'nin demografik yapısındaki değişiklik ve genç ailelerin ortaya çıkmasıyla küçük otomobil pazarında büyüme gerçekleştiğini bildirdi. Ford Otosan, yeni Fiesta ve Fusion'u İstanbul'da bir basın toplantısıyla tanıttı. Tanıtım toplantısında konuşan Ford Otosan Genel Müdürü Tugay Durak, Türkiye'de son 4 yılın pazar liderinin Ford Otosan olduğunu söyledi. 2001 kriz yılında Ford'un pazar payının yüzde 11.9 olduğunu hatırlatan Durak, 2003'te yeni ürünlerin pazara sunulmasıyla pazar payında artışlar olduğunu kaydetti. Durak, Ford Otosan'ın Türkiye'de ticari araç alanında bilindiğini, ancak otomobil ile ilgili noktalara bakıldığında da, son 5-6 yılda özellikle bayi sisteminde yapılan geliştirmeler, satışta, serviste, yedek parçada ve 2. elde yapılan hamleler sonucu otomobil piyasasında da her yıl yukarıya çıktıklarını anlattı. Durak, bu yıl toplam otomobil satışında ekim sonu itibariyle de pazarda ikinciliğe ulaştıklarını söyledi. Durak, bu yıl Focus, Fiesta ve Fusion'daki yenilemelerle pazardaki yerlerini korumak üzerine çalışmalarını sürdürdüklerini anlattı. Türkiye'de önceki yıllarda tüm otomobillerin neredeyse C segmentindeki aile arabası olduğunu belirten Durak, şunları söyledi:
PAZAR PAYI ARTTI "Bunların yanı sıra zengin sınıfa hitap eden pahalı modeller de vardı. Küçük arabalar ise Türkiye'de pek satılmazdı. Ancak Türkiye'nin demografik yapısındaki değişiklik, genç ailelerin ortaya çıkması, çalışan bayanların sayısının artması nedeniyle B tipi küçük otomobil pazarında büyüme gerçekleşti. Bugün o hale geldi ki pazarın yüzde 40'ını C sınıfı, yüzde 40'ını da B sınıfı, gençlerin küçük arabaları oluşturuyor.'' Otomotivdeki bir diğer değişikliğin ise dizel motorlarda yaşandığını anlatan Durak, dünyadaki bütün otomotiv şirketlerinin bu konuda kendi güçlerine göre geliştirmeler yaptıklarını ve bugün dizel motorun havayı kirletmeyen, müşteriyle kullanıcıyı rahatsız etmeyen, gürültü çıkarmayan, kokmayan, benzinli otomobillerle de aynı performansı veren ve yakıt ekonomisinde çok önemli avantajlar sağlayan motorlar olarak ortaya çıktığını söyledi. Durak, Ford'un da her segmentteki otomobilinde dizel motor seçeneğini sunduğunu ve bunun pazar payının artmasına önemli bir katkısı olduğunu belirterek, "Bazı modellerde Türkiye'de yüzde 60 oranında dizel satıyoruz. Bu, Avrupa'da 40-45 civarındadır'' dedi.
|