İstanbul Sultanhamamlı trikocu Narin, 88 yıllık Karaca'yı aldı. 40 yaşındaki patron İbrahim Güneş, "Çocukluğumun en önemli markasıydı. Satın aldığımızda babam sevinçten ağladı" diyor.
Türkiye'nin 88 yıllık triko markası Çift Geyik Karaca, İstanbul Sultanhamamlı Narin Grup'un elinde yeniden yaşamaya başladı. Özellikle 70'ler ve 80'lerde, yani henüz kredi kartlarının, 12 taksitlerin olmadığı, cepte ne kadar para varsa o kadar harcandığı yıllarda Karaca'dan kazak almak her babayiğidin harcı değildi. Karaca kazak giymek, gerçekten çok 'havalı' bir şeydi. Allahtan kazaklar yıllarca eskimiyordu da verilen paraya değiyor, o 'gurur' tek bir kazakla yıllarca yaşanıyordu. Bugün TEMA Başkanı olarak tanıdığımız Hayrettin Karaca, yıllar sonra soyadını taşıyan markayı, yakın dostu Nihat Gökyiğit'in kurucusu olduğu Tekfen Holding'e sattı. Tekfen'in ana işkolu triko-tekstil olmadığı için marka geride kaldı. Ama hala değerli bir marka olan Karaca'dan da vazgeçilmedi. Nihayet 2005'in mart ayında markayı Narin Grup satın aldı. Narin Grup'un henüz 40 yaşındaki patronu İbrahim Güneş, yaklaşık 3 milyon dolara satın aldıkları markayı yaşatmak, yeniden yaygınlaştırmak konusunda çok heyecanlı. Çünkü çocukluğu ve gençliği Karaca'nın işte tam da o ulaşılmaz olduğu yıllarda geçen Güneş, babalar ve dedeler için bu markanın ne kadar değerli olduğunu biliyor. "Benim yoktu ama, babamın ekoseli bir Karaca kazağı vardı, çok da severdi" diyor, sonra da ekliyor: "Zaten Karaca'yı aldığımız zaman koskoca adam sevinçten ağladı." Bir markayı satın almanın, ona yatırım yapmanın, bazen para kazanmanın çok ötesinde önemi olduğunu, İbrahim Güneş ile sohbet ederken anlıyoruz.
Triko üretmek baba mesleğiniz mi? Hangi markalarla üretim yapıyordunuz? İş hayatına İstanbul Yeşildirek'te başladık. Narin Grup bir aile şirketi. 12 yıl önce 15 kişiyle kurulan grubumuzda şu anda 350 çalışan var. Üretim tesisimiz Bayrampaşa'da. Haftada 14 bin triko, 10 bin de penye üretiyoruz. İbrahim Güneş ve De Blasio markasıyla iç pazara yönelik triko imalatı yapıyoruz. Bu yıl Karaca markasıyla 100 bin adet üretim hedefledik. Yüzde 70'ini sattık. Corner'larla satış yapıyoruz. Ancak 2006'dan itibaren kendi mağazalarımızı açacağız. Karaca için ayrı bir üretim ve pazarlama departmanı kurduk.
İhracatınız var mı? İbrahim Güneş ve Nardi markalarıyla İngiltere Almanya, Hollanda'ya ihracatımız var. Laleli'deki mağaza aracılığıyla Rusya pazarına satış var. Bu yılki ihracat hedefimiz 3 milyon Euro.
Karaca'nın müşterileri babalarımız ve dedelerimizdi. Şimdi gençler tanımıyor. Ne yapacaksınız bu konuda? Gençler tanımıyor ama orta yaş ve üzeri insanlar hatırlıyor. Biz de gençler için klasik Karaca kazaklar dışında daha modern, moda ürünler üreteceğiz. Kendi tasarım ekibimiz var, Karaca için de bir ekip oluşturduk.