KOBİ'lere 143 milyon YTL'lik destek
Küçük ve Orta Ölçekli Sanayi Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB), 2006 yılında küçük ve orta boy işletmelere (KOBİ) 143 milyon YTL destek sağlayacak.
2006 Yılı Programı'na göre KOSGEB, KOBİ'lerin uluslararası rekabet güçlerini artırmalarını sağlamak amacıyla, gelecek yıl da bu kuruluşları desteklemeye devam edecek. Bu çerçevede 7 bin 700 KOBİ'ye, önümüzdeki yıl 90 milyon YTL'si geri ödemesiz, 53 milyon YTL'si geri ödemeli, toplam 143 milyon YTL destek verilecek.
ENERJİ FİYATLARI, REKABETİ OLUMSUZ ETKİLİYOR
Bu
arada programda, KOBİ'lerin içinde bulunduğu duruma ilişkin tespitlere de yer verildi.
Elektrik, doğalgaz ve ham petroldeki yüksek fiyatların, rekabet üzerinde olumsuz etkisinin sürdüğü kaydedilen programda, sanayide kullanılan elektrik enerjisi ve doğalgaz fiyatlarının OECD ortalamasının üzerinde olduğuna dikkat çekildi.
Konuya çözüm getirebilmek için, 2002'den bu yana iki kalemde önemli artış yapılmadığı ifade edilen programda, ''ancak bu tedbirler henüz yeterli olmamıştır'' denildi. Ayrıca doğalgaz fiyatlandırmasının, ham petrole endekslenmesi sonucu 2004 yılı 4. çeyreğinden bu yana doğalgaz fiyatlarında da artış yapıldığına işaret edildi.
''TEKNOLOJİ YETERSİZ''
2006 Yılı Programında, KOBİ'lerin teknolojik yetersizliklerinin de uluslararası rekabette engel oluşturduğu vurgulandı. KOBİ'lerin imalat sanayindeki ihracatlarının düşük olmasında, sermaye ve insan gücü yetersizliğinin de önemli rol oynadığı belirtilen programda, diğer olumsuz etkenler; ''dış pazarı tanımama, aracı ihracatçı bulamama, uygun fiyat ve kalitede mal sunamama'' olarak sıralandı.
Programda, sorunun çözümü için KOBİ'lerin finans sisteminden daha etkin yararlanabilmeleri gerektiği belirtilerek, şu değerlendirme yapıldı:''Rekabet gücünün artırılabilmesi için modern teknolojilerin ve esnek üretim sistemlerinin kullanımının yaygınlaştırılması, üretimde çevre dostu teknolojilerin kullanılması, kaliteli üretim ve standardizasyonun sağlanması, yeni girişimçilerin ortaya çıkabilmeleri için etkin eğitim ve danışmanlık hizmetlerinin geliştirilmesi, ürün ve pazar çeşitlendirilmesi, uluslararası pazarlarda kabul gören markaların geliştirilmesi ihtiyacı devam etmektedir.''
(AA)
|