| |
|
|
Türkiye'nin en iyi dansözü kim?
Bayramın son gecesi kanallar arası git gel yaparken bir ara tv 8'e, Nükhet Duru-Cenk Eren ikilisinin show'una takıldım kaldım. Konukları Nurhan Damcıoğlu ile oryantal giysiler içindeki dansöz Tanyeli'ydi.
Haydi biraz yap! Anlattıkları kadarıyla; geçtiğimiz yaz Bodrum'da tatil arkadaşlığı yapmış Nükhet ve Tanyeli. Belli ki epey gırgır geçmiş o tatil günleri. Nükhet bir ara eliyle koluyla bir hareketler yapıp, aralarında geçip de kodlandığı belli bir şeyi ima etti Tanyeli'ye. Israr ederek; "Haydi yap. Burada da birazcık yap ne olursun" çağrısında bulundu.
Arat ritmi çal! Tanyeli baktı ki kurtuluş yok, oturduğu yerden kalktı, stüdyonun ortasına geldi durdu. Sonra darbukacıya dönüp; "Arap ritmi çal" talimatını verdi, bekledi. Adam kasnağa gerili deri üzerinde parmak tıkırdatmaya başlayınca da Tanyeli gösterdi marifetini. 3-5 kısa kesik figür. Uzakta biri varmış da onu kesiyormuş gibi bakışlar ve konukların aslında ne yaptığını algılayıp kahkahaya boğulması.
Böyle gidersin Tanyeli çaktırmadan Asena'yı taklit ediyordu. Az sonra son figürü de sergiledi. Hayali birinin poposuna tekme vurur gibi yaptı. Anladığımız kadarıyla; "Böyle suyuna tirit dans edersen gerçek dansöz sayılmaz, popoya tekmeyi yer gidersin" demek istedi meslektaşına.
Derin mevzuat İkisinden hangisi daha iyi dans ediyor siz karar verin. Ama aynı işten ekmek yiyenlerin birbirini incitmesi çok da şık durmuyor. Gelelim dansözlük mevzuuna. Hafif bir konu gibi görünse de çok ciddi, çok derin mevzuattır dansözlük.
Tencere kapağı Böyle yazıp çizince burun kıvıranlar çıksa da samimiyetlerine asla inanmam. Kimsenin inanacağını da sanmam. Bizim memlekette hatun milletinin yarısından çoğu tencere kapağı yere düşse çıkan sesten etkilenip oynamaya başlar malum.
Her yerde dans var Düğünde, dernekte, yaş gününde, eğlencede, kırda, piknikte, mezuniyet töreninde, lisenin pilav gününde ve türlü çeşit etkinlikte iş, halaydı, kasap havasıydı falan derken gelir Bahriye Çiftetellisine, Kadifen Kesesi'ne, Azize'ye ve göbek havasına dayanır.
Ceketi bele takıp Sırf hanımlar, genç kızlar, çocuk kızlar değil, kellifelli adamlar, ağır delikanlılar, karizmatik ağalar bile bir anda ceketi bele takıp gerdan kırmaya, parmak şaklatmaya, kalça göbek sallamaya başlar.
Sosyolojik durumlar Yadırgadığımdan ya da küçük gördüğümden anlatmıyorum bunları. Yaptığım sadece durum tespiti. Bunun ne kadar doğal olduğunu tarih ve sosyoloji açısından anlatmaya çalışacağım. Az öteye bazı bilgiler serpiştirdim okursanız sevinirim?
|