|
|
Ne time, Turkishtime!
Gazetelerde reklamı yayınlanan bir dergi doğal olarak dikkat çekiyor. Alıp bakıyorum, alıp bakıyorlar. Tirajı da artıyor. Turkishtime isimli Türkiye İhracatçılar Meclisi'ne (TİM) ait bu dergi, nereden icap ettiyse son iki sayıdır atağa kalkmış durumda. Anlaşılan üyelerden toplanan paralar biraz daha artırılırsa TİM bir günlük gazete bile çıkarabilir. Derginin orta yerine başkan Oğuz Satıcı fiyakalı bir yazı orturtmuş. Derginin ait olduğu kurumla tek irtibatı bu yazı. Bunun dışında içeriğinde ihracat ve ihracatçıyla ilgili hiçbir yazı, dosya yok. Aylık ihracat raporları, ihracatçılar ilgili diğer dosyalara bu dergide rastlamak da söz konusu değil. O halde TİM bu dergiyi hangi amaçla çıkarıyor? İş dünyasının çatı örgütü Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nin de (TOBB) dergisi var, ama TİM'inki açık ara önde. TOBB ancak TOBB'u ilgilendirmeyen bir günlük gazete çıkarırsa arayı kapatabilir. Türkiye'nin ihracatçıları toplanıp böyle bir dergi çıkarmışsa, ithalatçıları birlik kurup neler çıkarabilirler? Bütün önemli markalar bu dergiye ilan verir, ithal edilen ürünlerin tanıtımı da tekelden daha iyi yapılır. Ayrıca sahipsiz kalmış ithalatçılar da bu vesileyle bir çatı altında toplanabilirler. Toshiba bile servis garantisi verdiği ürünleri, neden savsakladığını bir reklamla açıklığa kavuşturabilir. Bu derginin aylık Capital'den daha iyi iş yapacağı kesin. Galiba gelecek sayı, Trakya Bölgesi'nde hangi bakanın bir TİM yetkilisiyle emlak işine gireceğini yazacaklar. Alın, okuyun dergilicikte farkı yakalayın. Not; Cepçiler çarşambaya kaldı.
|