|
|
'Superbrands'in işi zor
Dünyanın 48 ülkesinde faaliyet gösteren "Superbrands"in Türkiye'ye geldiğini duyunca sevinmiştik. Oluşturulan jüriye katılması teklif edilen bir dostumuz, bize görüşümüzü sorduğunda da katılmasını salık vermiştik. Sonradan fena halde mahcup olduk... Meğer, jürinin seçtiği 160 markaya giden yazıda, jüri tarafından seçildikleri bildiriliyor ve hediyesi 5 bin dolara 'Türkiye'nin Süper Markaları 2005' kitabında bir yer teklif ediliyormuş. 89 marka bu teklifi kabul edip, kitapta kendilerine ayrılan 2'şer sayfalık yerde pazar, başarılar, tarihçe, ürün, en son gelişmeler, promosyon ve marka değerleri başlıkları altında 'paralı haberlerini' yayınlatmışlar. 5 bin dolar ödemek istemeyen markaların adı ise ne kitapta örneğin bir liste halinde yer almış, ne basın toplantısında isimleri geçmiş, ne de bir web sitesinde onlardan söz edilmiş. Marka olabilmek için birçok unsurun bir araya gelmesi gerekiyor. Bunlardan biri de güven. 'Superbrands' Türkiye'ye geldiği ilk yılında büyük bir iletişim kazasına uğramış bizce. Önümüzdeki yıllarda jüriye üye bulmakta, kendilerini kamuoyuna inandırmakta sıkıntı yaşamamaları için jürinin belirlediği tüm markaları bir an önce yayınlamalarında yarar var.
|