|
|
|
|
Fatih Altaylı Volvo XC 90'ı test etti
Volvo Cross Country modeliyle 4x4 pazarına sıkı bir giriş yapmıştı. Çok beğenilen 850 serisinin station modelinden geliştirilen cross country çok başarılı bir otomobildi.
Volvo'nun top modeli
Volvo Cross Country modeliyle 4x4 pazarına sıkı bir giriş yapmıştı. Çok beğenilen 850 serisinin station modelinden geliştirilen cross country çok başarılı bir otomobildi. Özellikle Kuzey Amerika pazarında büyük satış rakamları yakalayan Volvo, Dünya'yı saran SUV çılgınlığı üzerine, bu segmentte XC 90'ı üretme kararı aldı ve yaklaşık yıl önce piyasaya sürdü. Araç pazara girer girmez büyük bir başarı elde etti. Devasa boyutlu, kullanışlı bir SUV olarak Volvo markasına ciddi bir katkıda bulundu. Bu hafta sizler için denediğim Volvo XC 90 serinin en büyük motorla doatılmış "Top modeli".
İÇ TASARIM Avrupalı SUV'ların en geniş iç hacime sahip olanı XC 90, son derece lüks bir donanım sunuyor. Ahşap deri karışımı bir iç döşeme. Rahat elektrikli ve ısıtmalı koltuklar. Son derece başarılı bir havalandırma sistemi ve gerçekten muhteşem özel yapım bir müzik sistemi. Önde ve arkada geniş bacak mesafeleri, yüksek bir tavan, içine küçük bir otomobil alacakmış havası veren ve katlanabilir koltukları da barındıran hangar gibi bir bagaj. Ancak ön tarafta ortadan geçen aks kolonu ve fazla geniş. Ve bir miktar darlık hissi yaratıyor. Ancak malzeme kalitesi çok yüksek ve sürücü olaya hakim.
DIŞ DİZAYN Dizyn son derece modern ve havalı. Şık bir otomobil. Arkadan görünüş müthiş. Önden ise klasik Volvo dizaynı. Jantlar bütün İskandinavlar gibi çok güzel. Ancak otomobilin önü ve arkası bir 4x4 için fazla alçak gibi görünüyor.
MOTOR VE ŞANZIMAN Hayatımda ilk kez 8 silindirli bir Volvo görüyorum. 4,4 litrelik motor 310 beygir güç üretiyor. Ancak bence "Gereksiz". Çünkü bu otomobilin T6 olarak adlandırılan 272 beygirlik motoru son derece yeterli. Açıkçası 8 silindirli modelle diğeri arasında fazla bir fark göremediğimi söylemeliyim. Motor güzel bir ses çıkarıyor ve hayli atılgan ama aradaki vergi ve tüketim farkını karşılayacak kadar değil. Bu arada yanlamasına yerleştirilmiş bir 8 silindirli motoru daha önce hiç görmediğimi eklemeliyim. Şanzımana gelince. Şanzımanda arazi konumu yok. Düz bildiğiniz bir şanzıman. Başarılı mı? Evet. Motorla uyumlu mu? Kesinlikle. Ama hiç bir arazi özelliği yok..
İZLENİM Benim için Volvo XC 90 kesinlikle bir arazi otomobili değil. Zaten araziye çıkmaya teşebbüs ettikten bir dakika sonra geri dönme kararı aldık. Bu 4 çekerli devasa bir stationwagon. Yeni nesil arazi araçlarındaki değişken süspansiyonla yükselip alçalma özelliği bu araçta yok. Keza şanzıman ve diferansiyel kontrolleri de.. XC 90 bir arazi aracından çok bir AWD.. Yani sürekli 4 çeker giden bir büyük otomobil gibi. Ön ve arka tamponlar çok alçak olduğu için arazide eğimlere yaklaşması mümkün değil. Diferansiyel kilitleri de olmadığı için batıp çıkması da.. Bu araç aslında tam İstanbul için yapılmış. Bozuk yollarda müthiş bir konfor sunuyor. Hafta sonları kıra bayıra gidebilirsiniz. Ama araziye değil. Son günlerde pek bir moda olan şehrin dışındaki villa sitelerde falan oturuyorsanız hiç düşünmeyin alın. Ama fiyatına da dikkat edin. Çünkü benim denediğim 8 silindirli modelin fiyatı 130 bin euroyu buluyor. Yani rakipleri Porsche Cayenne S, BMW X5 4,4, Mercedes ML ve hatta G ve Touareg'in V 10 dizeli.. Bir alt modelini tavsiye ederim. Benden söylemesi..
Volvo XC90 V8 Max Güç: 315 bg. Max Tork: 440 nm 3900 d/d 0-100 km/s hızlanma: 7.2 sn Ortalama yakıt tüketimi: 13.3 lt.(Fabrika verisi) Fiyatı: 120.000 euro
Fatih Altaylı
|
|
|
|
|
|
|
|
|