Anavatan Grubu'nun ilk işi...
Anavatan Partisi dün 21 milletvekiline ulaşıp Meclis'te grup kurdu. Anavatan'ın grup olarak, Meclis gündemine getirme kararına vardığı ilk konu ise: Galataport İhalesi... Yani, Başbakan Yardımcısı Abdüllatif Şener'in de, Danıştay'dan "istişari" görüş isteme kararı aldığı, henüz sonuçlanmayan ihale... Anavatan lideri Erkan Mumcu, ihale süreci ve sonrasına ilişkin dosya hazırlıklarını tamamladıklarını açıklayarak söze girdi. Galataport Projesi'nin Kültür ve Turizm Bakanlığı döneminde "bizzat kendisi tarafından yaratılıp uygulamaya konduğunu" anımsattı. Projenin amacını da şöyle açıkladı: "İstanbul'daki tarihi adayı kültür merkezi yapmak ve Avrupa'nın en büyük meydanını yaratmak..." Mumcu'ya göre, Galataport ihalesinin iptal edilip, yenilenmesi için dört önemli neden var.
İlişkiler ağı Bunlar şöyle: 1- PROJE İHLALİ- Kabul edilen özgün proje gereği 7 nolu antrepo yıkılacak ve Tophane'den gelen yol 200 metre ilerden yerin altına alınacaktı. Böylece, Avrupa'nın en büyük meydanı yaratılacaktı. 6 nolu antrepo ise müze olacaktı. Ancak özgün projede değiştirildi ve müze 7 nolu antrepoya taşındı. Böylece yıkım engellenip, meydan ortadan kaldırıldı, inşaat alanı kazanıldı. Özgün proje ihlal edildi. Bu, Tabiat ve Kültür Varlıkları Koruma Kurulu'na takılır. 2- KRUVAZİYER OYUNU- İhaleye kruvaziyer işletmesi olanların girebileceği şartı konuldu. Oysa, kruvaziyer ve liman işletmeciliği ayrı şeyler. Aynen otelcilik ve tur işletmeciliği gibi. Kruvaziyer işletmeciliği dünyada sınırlı. İş bağlandı, ihalenin adil yapılması önlendi. 3- HAYDARPAŞA'YA KAYDIRMA- İhale şartnamesine, "Eğer kruvaziyer limanı kaldırılırsa, işletmecinin yükümlülükleri de ortadan kalkar" maddesi konmuş. Bu madde, ilişki bağı oyununun parçası. Çünkü, Galataport'taki yolcu limanı (kruvaziyer), ihalesi yapılacak Haydarpaşa'ya kaydırılacak. Böylece Galataport'u alanların liman işletme yükümlülükleri ortadan kalkacak. Tarihi eser manzaralı rezidanslar mı (otel evler) para eder, yoksa kruvaziyer manzaralı olanlar mı? Tabii ki tarihi eser manzaralı olanlar. Proje ile amaç dışına çıkılacak. Liman yerine, asgari hasılat paylaşımı 49 yıl boyunca rezidanslardan güvenceli olarak elde edilecek. 4- YARIMCA DA İŞİN İÇİNDE- İlişki ağının son ayağı Yarımca Limanı. Kruvaziyer limanı Galataport'tan Haydarpaşa'ya gidecek. Haydarpaşa'daki yük limanı da Yarımca'ya taşınacak. Yarımca Erdemir'in limanı. İhaleden birkaç gün önce Dubai Veliaht Prensi El-Makdum'a Başbakan'ın özel siparişi ile Yarımca'nın apar topar ihalesiz satılması da bundan kaynaklanıyor.
Irkçı olan kim? Mumcu, "Yabancı sermayeye, rengine, dinine, ırkına karşı değiliz" deyip ekledi: "Atatürk Havalimanı gibi değil de ilişkiler ağı içinde ihalenin yapılmış olmasına karşı çıkıyoruz. Tüccar siyaset diye başlayıp, işin işportacılığa dökülmesine tepkiliyiz..." Mumcu'nun tepki gösterdiği bir diğer konu Başbakan Erdoğan'ın, "Sermaye ırkçılığı yapıyorlar" sözleri. Anavatan lideri, "Muhalefetten sermayenin hangi ülkeden gelmiş olduğuna ilişkin bir tek cümle çıktı mı?" sorusuyla söze başladı. Başbakan'ın "suç bastırma telaşı içinde" olduğu iddiasında bulunup ekledi: "Pişmanlık ve tövbe hakkınızı kullanın, yoksa biz pişman ederiz..." Anavatan'ın grubuyla Meclis'te üç yıldır süren iki gruplu parti dönemi sona ererken, hareketli günler de başlıyor.
|