|
|
|
|
|
|
Sırrı içinde saklı
Modern dış tasarımı, sevimli yüzü ve fark yarattığı sınıfı ile ayrıcalıklı bir otomobil olan Modus'un asıl özelliği içinde saklı. Küçük bir otomobilde yaratılan görüş açısı ve iç mekan genişliği parmak ısırtacak cinsten.
Türkiye tanıtımına da katıldığım ve o günlerde de kullanmaktan keyif aldığım Modus'la bu ikinci randevumuz. Renault ve Nissan tarafından ortak bir platform üzerinde geliştirilen Modus, dışarıdan bakıldığında küçük bir MPV gibi duruyor. Geniş ve eğimli ön camı, kocaman farları ve yuvarlak formlu stoplarıyla oldukça sempatik. Modus'u asıl büyük özelliği ise içinde saklı. Küçük bir otomobilde yaratılan görüş açısı ve iç mekan genişliği rakiplerini kıskandıracak kadar büyük. Konsulun ortasına konumlandırılmış digital gösterge tablosunda ise yok yok. Karşılama, alarm mesajları, yol bilgisayarından gelen veriler gibi otomobile ait tüm ayrıntılar görüntüleniyor. Aracın kliması ise sadece iç mekanı değil aynı zamanda torpidoyu da soğutabilme yeteneğine sahip. Modus, güvenlik donanımı olarak sınıfının üstünde özellikler sunuyor. Araçta EBV elektronik fren dağıtıcılı ve virajda önden kaymayı kontrol eden kontrol sistemli ABS, ayrıca lastik basıncı kontrol sistemi de yer alıyor. Euro NCAP çarpışma testlerinden 5 yıldızla ayrılan Modus'te 6 adet havayastığı bulunuyor. Authentigue ve Dynamigue olmak üzere iki farklı donanım seviyesi bulunan aracın baz versiyonunda klima, elektrikli camlar, radyo teyp, otomatik kilitlenen kapılar, immobilizer, uzaktan kumandalı merkezi kilit standart olarak yer alıyor. Dynamigue versiyonunda bunlara ek olarak, hız sabitleyici, radyo-CD, elektrikli dikiz aynaları, sürücü koltuğu yükseklik ayarı, gövde rengi tamponlar ve yan aynalar sunuluyor. Bu versiyonda ayrıca, stil paketi ile sis farları, alaşım jantlar ve elektrikli açılır panoramik tavan alınabiliyor. Kullandığımız Modus 1.6 lt. 16V BVA modelinin 1598 cc hacmindeki motoru 6000 d/d'de 115 hp güç üretiyor. Otomatik vitesin de etkisiyle alt devirlerde biraz zayıf kalan motor, devir yükseldikçe gerçek gücünü hissettiriyor ve 1205 kg. ağırlığındaki aracı rahatça taşıyor. Başarılı bir ses yalıtımına sahip olan otomobil, yarı sert süspansiyon sistemi sayesinde virajlarda aracın yana yatmasını engelliyor. Türkiye'de 1.4 litre 100 hp ve 1.6 litre 115 hp benzinli motorlarla satılan Modus'un 1.5 dCi 80 hp dizel seçeneği ise bu ay tüketicilerle buluşacak. Modus, 24 bin 950 YTL'den başlayan anahtar teslim fiyatıyla satışa sunuluyor.
Metin KÖKİÜÇINAR
|
|
|
|
|
|
|
|
|