'Beyoğlu Tutum ve Beklenti Araştırmaları'nın 705 kişi üzerinde yaptığı ankete göre her dört ziyaretçiden üçü sadece "gezmek ve vitrinlere bakmak" amacıyla geliyor.
İlk kez gerçekleştirilen "Beyoğlu'nda Tutum ve Beklenti Araştırmaları''na göre, tarihi ve turistik ilçeye ziyarette bulunanlar, genellikle alışverişi tercih etmiyor. Ayrıca ankete göre, Beyoğlu'nu ziyaret eden her 10 kişiden 7'si erkek. Konukların yüzde 46'sını ise 16 ile 25 yaş grubu oluşturuyor. Beyoğlu Güzelleştirme ve Koruma Derneği ile araştırma şirketi AC Nielsen tarafından ortaklaşa gerçekleştirilen araştırmanın sonucu, dün derneğin Beyoğlu'ndaki merkezinde düzenlenen basın toplantısında açıklandı. AC Nielsen Türkiye Genel Müdürü Ali Danış ile Beyoğlu Güzelleştirme ve Koruma Derneği BaşkanıBaybars Altuntaş'ın verdiği bilgiye göre, araştırma Beyoğlu'nda 705 kişi ile yüz yüze görüşülerek gerçekleştirildi. Araştırmada Beyoğlu'nda çalışan her 10 kişiden 8'inin erkek olduğu tespit edilirken, ilçeyi ziyaret eden her 10 kişiden 7'sinin erkek, 3'ünün kadın, bunların da yüzde 46'sının 16-25 yaş grubundan olduğu saptandı. Beyoğlu'nu ziyaret eden her 4 kişiden 3'ünün "gezmek ve vitrin bakmak" amacıyla ilçeye geldiği bildirilirken, bölgede "işyeri sahibi olma memnuniyeti'' nin oranı ise yüzde 92 oldu.