|
|
|
|
|
|
'Kardeşlerin gelişimleri farklı olabilir...'
Üstün başarı aslında bir sorun olabilir mi? Çocuklar için yaşıtları tarafından kabullenilme, onlarla arkadaşlık kurma ve duygusal alışverişte bulunma, gelişmeleri açısından çok önemlidir. Üstün başarılı çocukların zaman zaman yaşıtları tarafından dışlandığını görüyoruz. Veya çocuk kendisi yaşıtlarını daha kısır bularak onlardan kendini uzak tutabiliyor. Derslerinde çok iyi olsa da, bu durum sosyal ilişkilerin geliştirilmesi aşamasında çocuk için sorun yaşatabiliyor.
Çocuğa sevmediği dersleri sevdirmenin bir yolu var mı? Öncelikle bu konu ile ilgili bir öğrenme güçlüğü olup olmadığının değerlendirilmesi gerekir. Böyle bir sorun yoksa, sevdiği ve yetenekli olduğu derslere yoğunlaşması, o alanlarda kendini geliştirmesi teşvik edilebilir. Sevmediği derslerde ise, sorumluluğu gereği yeteri kadar yapması ve ilgilenmesi gereklidir.
Başarısızlığın tek sorumlusu çocuklar mıdır? Aile ve öğretmen nasıl diyalog kurmalı? Ailenin de başarıda çok önemli rolü vardır. Anne babanın eğitim yılı içinde okul ve öğretmen ile yeterince işbirliği yapması, çocuğun sınıf içindeki düzeyini öğrenmesi, çocuğun derse ilgisini, ödev yapmasını izlemesi gereklidir. Toplantılara düzenli katılmak, öğretmen çağırdığında hemen okula gitmek, verilen önerileri uygulamak, tüm yıl boyunca gereklidir. Bu görevin sadece anne ya da sadece baba tarafından değil,ortaklaşa yapılması da sorumlulukların anne baba tarafından birlikte paylaşılması açısından önemlidir. Gerekli olmadığı halde sık sık okula gitmek, öğretmenle görüşme talebinde bulunmak ise öğretmenlerle olumsuz ilişki gelişmesine neden olabilir.
Kardeşler arasında okul başarısında fark varsa, ailenin tutumu ne olmalı? Kardeşlerin yetenekleri ve gelişimleri birbirinden çok farklı olabilir, biri akademik olarak daha üstün yeteneklere sahip olabilir. Önce farkın nedenini değerlendirin. Başarılı olanın ödüllendirilmesinden kaçınmayın. Her ikisine de kişilerin farklı beceri ve yeteneklere sahip olduğunu, ikisini de oldukları gibi sevip kabul ettiğinizi ifade edin ve gösterin.
|
|
|
|
|
|
|
|
|