kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Bu yarışın ikincisi yok
Bu yarışın ikincisi yok

Tarihi çok eskiye dayanan America's Cup Yarışı tıpkı Formula 1 yarışları kadar heyecanlı. Yarışın güçlü takımı BMW Oracle teknelerinde uçak teknolojisi kullanıyor.

Futbol maçlarını keyifle izlerim, F1 yarışlarını da... Ancak bir iş gezisi daveti gelince, bir kadın olarak aynı keyfi hatta daha fazlasını America's Cup'tan (Amerika Kupası Yelken Yarışı) alacağımı hiç düşünmemiştim. İtiraf ediyorum, bu geziye gitmeyi kabul etmemdeki ana sebep yarıştaki bir isimdi; dünyanın en zenginlerinden biri olan Oracle bilgisayarlarının sahibi Larry Ellison... 61 yaşındaki bu adamın servetiyle ilgilenmiyorum elbette. İşim gereği takip ettiğim haberlerde sık sık karşıma Ellison'un bu kupayı kazanabilme konusundaki hırsı çıkıyordu.

DÖRT ETAPTAN OLUŞUYOR
Ben de elime böyle bir fırsat geçmişken gidip göreyim, milyar dolarlık bu adam ve kurduğu inanılmaz ekibin mücadelesini araştırmacı gazeteci olarak yerinde izleyeyim dedim... America's Cup, uluslararası spor arenasının en eski organizasyonu. Modern olimpiyatlardan 50 yıl öncesine kadar uzanan tarihiyle bu yarış; tekneleri, ekipleri, F1 takımları gibi padok oluşturulması, son teknoloji ürünü malzemelerin büyük bir gizlilik içinde transfer edilmesiyle insanı etkiliyor. Yarışla ilgili ilk brifingi BMW Oracle takımının operasyon sorumlusu Laurent Esquier'den aldık. Esquier, takıma üs olarak da havacılık sanayisinin merkezi Seattle (ABD) kentini seçtiklerini çünkü aynı teknoloji ve malzemeleri teknelerinde kullandıklarını söyledi. Bir akşam yemeğinde dinlediğim bu konuşma, ertesi gün İsveç'in Malmö kenti açıklarında yapılacak yarış için "Benim burada ne işim var?" sorularını kafamdan tamamen sildi. Çünkü deniz korkusunu bir yıl önce yenebilen, Boğaz vapurunda bile yüzü renkten renge girip mide bulantısını yenmek için çeşitli senaryolar yazarak kendini avutan birinin; dalgalarda 35 derecelik açı yapan ve rüzgarın kollarında son model spor otomobiller kadar hızla süzülen yelkenlilerin yarışında ne işi var diye düşünmedim değil... Ancak bu yıl 32'ncisi düzenlenen ve kazananın ancak 2007 yılında yapılacak finalde belli olacağı yarışın organizatörleri sayesinde ne bulantı, ne de korku kaldı. Denizlerin F1'i haline getirmek istedikleri bu yarışı organize edenler, bu yıl ilk kez padok bölümüne gazetecileri aldı. Yani bu ilki bendeniz de yaşadı. Limandaki hazırlık bölümünü "locadan" izledik. Amerika Kupası Yelken Yarışı, iki aşamalı yapılıyor. Birinde iki tekne birbiriyle, diğerinde ise tüm takımlar yarışıyor. Bu yarışta aralarında ilk kez Çin'den ve Güney Afrika'dan katılan ekiplerin de olduğu toplam 12 tekne, finale ulaşma mücadelesi veriyor. Finale kadar yılda ortalama 4 etapta yarışılıyor. Dünyada belki de "ikincisi olmayan" tek spor dalı bu. Çünkü kural gereği tek bir kazanan olacak. Ve o, bir önceki kupayı hiç denizi olmayan ülkesi İsviçre'ye götüren Alinghi takımının karşısına 2007'deki finalde çıkacak. Şu an için Alinghi'nin en güçlü rakibi, hırslı milyarder Ellison'ın kurduğu ve 2002'de otomobil devlerinden BMW ile ortak olan BMW Oracle Racing Team... Yelkenlerini rüzgara teslim eden 24 metrelik teknelerdeki 17 denizcinin, kas gücünü kullanarak yarışmasının biraz sıkıcı olacağını düşünmüştüm ilk başta. (F1 yarışına benimle gelmesi için adeta yalvardığım kız arkadaşlarımın "Bir sürü araba gürültü çıkararak dönüp duracak işte. Ne gerek var gidip sağır olmaya" tepkileri çınladı kulaklarımda.) Ancak yarışı Veli Efendi'de "Sude Naz, Rüzgar Avcısı'nın bir boy önünde" dercesine anlatan biri olunca işler değişti. Bir de teknelerin üç boyutlu görüntüleri dev ekranlarda yayınlanınca "İşte maç keyfi. Bir de fıstık olsa, tamam" dedim. Uydu ve GPS sistemleriyle hazırlanan grafikli görüntüler saniye saniye teknelerin hareketlerini, kimin kaç metre önde olduğunu anlatıyordu. Bir ara kendimi kaybedip BMW Oracle'ın, ezeli rakibi Alinghi'yi yendiği etapta tribün tezahüratı dahi yaptım. Rakip takımın yelkenlisinin bağlantıları kopup öne "bizim takım" BMW Oracle geçtiğinde yan masadaki "taraftarlarla" tebrikleşiyordum. İlk olarak 1851'de düzenlenen yarışta bu yılın sıralaması Alinghi, BMW Oracle, Emirates Team New Zealand, Luna Rossa ve Desafio Espanol şeklinde.

Burcu YAKAR

DİĞER GÜNCEL HABERLERİ
 Elazığ'dan İstanbul'a bir dayak öyküsü
 Bush'a tatili zehir eden kadın Cindy
 İstanbul'a Galataport imajı
 New Orleans hep ölümü bekledi
 Devletin tiyatrosu olur mu? İşte bütün mesele bu!..
 Herkesin seçimi
 Zararı yok hatta faydası bile var
 Işığı evcilleştirmek dünyayı başka türlü görmek
 Kadınlar Didim'e barış ekti
 Oyuncak müzesinde Formula1 heyecanı
 AÇEV gönüllüleri bekliyor
 Bir gün televizyona çıktılar hayatları değişti
 Kral ve haremi
 Katılımcıların gözünden Ermeni konferansı
 Bu din adamları şaşırtıyor
 Türk lokumu Nejla Ateş
 Zamanından önce bir Avrupa kenti
 Jüponlu Evliya Çelebi
 Rumeli Kavağı Telli Baba sayesinde yenilendi
    Aktüel Pazar Yazarlar
  » Güncel
    Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
BALÇİÇEK PAMİR
Alışmak istemiyorum
"Sonra yakarsınız bir sigara,...
MEHMET ALTAN
Şimdi eylül vaktidir
Aslında, kendi "bahar ayinimi"...
ÖNCEL ÖZİÇER
Hadi barışalım
Eflatun'a "Düşmandan nasıl intikam...
KAZIM KANAT
Kedi her hastalığı iyileştirirmiş ama sahibini çok...
REFİK DURBAŞ
Yazılmaz, yaşanır bir sonbahar
Ahmet Haşim'in ölümünden...
Erkeksi ve seksi çizgiler
Erkeksi ve seksi çizgiler
Siz de kendinizi giydiklerinizle ifade etmeyi sevenlerdenseniz Hugo...
Spora yeni bir stil
Spora yeni bir stil
Dünyaca ünlü moda tasarımcısı Stella McCartney'in Adidas için...
Kutsal emanete sahip çıkalım
Türkiye zeytin ağacı stoku ile dünyanın ilk beşi arasında. Ancak, Ege...
Yerli domatesin lezzeti başka
On bir aydır özlemini duyduğumuz yerli domatesler pazara egemen oldu. Özellikle...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.