Geçtiğimiz yıl 5 milyon litre kapasiteyle piyasaya çıkan Efe Rakı, 2005'te kapasiteyi 15 milyon litreye çıkardı. Efe Rakı'nın üreticisi Elda İçecek ve Enerji Sanayi Ticaret A.Ş Yönetim Kurulu Başkanı Ekrem Demirtaş, "Hedefimiz sadece Türkiye değil, rakıyı bir dünya içkisi yapmak istiyoruz" dedi. Aslında bu, Türkiye'deki rakı üreticilerinin ortak kararı. "Nasıl Fransa'nın şarabı, Yunanistan'ın uzosu, Meksika'nın tekilası varsa Türkiye'nin de dünya çapında bilinen bir içkisi olmalı" diyor hepsi. Nitekim Elda, yurtdışından Türkiye'ye davet ettiği yabancı gurmelerle bu konudaki ilk adımları attı bile. Ama Ekrem Demirtaş, İstanbul'da yaptığımız sohbette, bu konudaki en somut ikinci adımın da haberini verdi. Efe, önümüzdeki aydan itibaren Avrupa'daki önemli televizyonlarda reklam vermeye başlayacak. Efe'nin 5 yıllık planı rakıyı bir dünya içkisi yapmak.Şu anda faaliyette olan fabrikanın yanındaki arsayı da satın alan Elda, talepteki hareketi izleyerek inşaata başlamaya hazırlanıyor.
BU BİR AŞÇILIKTIR Ekrem Demirtaş şunları anlatıyor: "Eskiden anasonun kokusunu tam olarak alma sistemi olmadığı için zaman zaman bu koku kötü bir etki yapmış. Şu anda biz daha saf, daha içimi kolay, başağrısı yapmayan, çok dikkatli üretilen, anasonun tadlarını dahi ayırarak anasonu alkolle buluşuyoruz. Ege'nin Şaşal suyunu kullanıyoruz. Demirtaş, sınırlı sayıda üretildiği için kısa sürede tükenen yaş üzüm rakısıyla ilgili de bir haber veriyor: "100 bin şişe ürettik, şu anda dinleniyor. Eylül 15 gibi hazır olur." Rakıda rekabet önümüzdeki yıllarda hangi boyutta olur? Yeni markalar girer mi? şeklindeki sorumuzu da "Fiyatta rekabet olmaz, çünkü fiyatı ÖTV belirlediği için çok büyük farklar yok" diye yanıtlıyor.