Havalarla beraber havacılık da ısındı
Türk Hava Yolları (THY) ile Atlasjet arasında patlak veren iç hat 'slot' kavgası önümüzdeki günlerde başka alanlara taşınacak gibi görünüyor. Çünkü, özel havayolları içinde sadece Atlasjet tarifeli taşımacılık yapan IATA (Uluslararası Hava Taşıyıcıları Birliği) üyesi havayollarıyla ortak uçuş yapacak donanıma sahip. Yani THY'nin herhangi bir havayoluyla yapacağı anlaşmanın benzerini IATA üyesi olduğu için Atlasjet de yapabilecek. Dananın kuyruğu da burada kopmaya başlayacak. Çünkü THY'nin Ankara'dan, Erzurum'dan, Antalya'dan dünyanın herhangi bir yerine gitmek isteyen yolcularının karşısına yeni bir alternatif çıktı. 32 havayolu şirketiyle Atlasjet'in 'Interline' trafik anlaşması bulunuyor. THY, hem iç hat uçuşunda hem de daha önemli bir pazarda dış hat uçuşlarında Atlasjet kanalıyla yabancı havayollarına yolcu kaptıracak. Havayollarının kullandığı her iki rezervasyon sistemi (Amadeus ve Galileo) üzerinden Atlasjet rezervasyon yapabilme imkanına sahip. Bu yönde ciddi yatırımlar yapan şirket, anlaşmalı havayolu sayısını ve gün geçtikçe de bu havayollarıyla ortak taşıdığı yolcu sayısını arttırıyor. Bir müddet sonra THY yönetimi bu gelişmenin sıkıntısını yaşayacak ve içerden dışarıya yolcu taşımadaki ayrıcalıklı konumunu kaybedecek. THY ve Atlasjet'in ortak çalışma yollarını vakit geçirmeden aramaları kendileri ve ülke menfaati için gerekli görünüyor.
*** İstanbul Teknik Üniversitesi Makina Fakültesi Uçak Mühend i s l i ğ i ' n d e n 1983'te mezun olan, 1987'de Türk Hava Yolları'nda Boeing 727 Proje Mühendisi olarak işe başlayan Şükrü Can, tekrar THY'ye Uçak Bakım Başkanı olarak döndü. Şükrü Can, yıllardır havacılık sektörünün içinde olan bir isim. Türkiye'de özel havayollarında teknik müdür, genel müdür, kurucu ortak olarak görev aldı. Nisan 2000'de İngiltere'de yerleşik Gamit Limited'in Uluslararası Teknik Başkanı olarak, Amerikan Uçak Leasing Firması Finova Capital Corporation'un teknik temsilcisi konumunda Fransa'da, Singapur'da, İngiltere'de, Maleyza'da ve Endonezya'da çalıştı. A300 ve DC-10 uçaklarının kargoya dönüştürülmesi, büyük bakım/ modifikasyon ve sertifikasyonlarını gerçekleştirdi. Mart ve Nisan 2002 arasında Airbus'ın teklifi üzerine Hamburg'da A340-600 Proje Koordinatörü olarak görev yaptı. Şubat-Eylül 2003 arasında İsviçre de bulunan Jet Aviation firmasında BBJ (Boeing Business Jet) ve B 747SP (Special Purpose) VIP uçaklarının proje koordinatörlüğü görevini yürüttü. Ekim 2004'ten itibaren Gamit Limited'ın İngiltere Merkezinde, "Technical Service Manager", "Projects Manager" ve Kalite Müdürlüğü görevlerini beraberce yürüttü. Haziran 2005'te de "mesleki anlamda okulu" olan THY'ye Uçak Bakım Başkanı olarak geri döndü. Dürüst, çalışkan Şükrü Can'ın THY'ye çok şey katacağına inanıyor, başarılar diliyorum.
|