|
|
|
|
|
Farkını veren liseli olsun
|
|
Milli Eğitim Bakanı Çelik SABAH'a açıkladı: Fark dersi veren öğrenci genel lise diploması da alacak.
Çelik "tartışılmasını istiyorum" deyip açıkladı: "Şu anda lise mezunları fark dersi verip meslek lisesi diploması alabiliyor. Bu hakkı diğerlerine de tanımak istiyoruz."
İMAM HATİP ÖRNEĞİ "İmam Hatip Liseleri'nde genel liselerdeki edebiyat, fen gibi kollara göre fark dersleri oluşabiliyor."
Farkını veren liseli olsun
Milli Eğitim Bakanı, meslek liselilerin katsayı sorununu aşmak için çözümü buldu ve tartışma açtı: Meslek liseliler fark dersleri verip genel lise diploması alabilecek.
Hükümetle Yüksek Öğretim Kurulu (YÖK) arasında üniversiteye girişte uygulanan katsayı konusunda görüş ayrılığı aşılamayınca Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik bir formül geliştirdi ve SABAH'a açıkladı. Çelik'in "Tartışılmasını istiyorum" dediği formülle, meslek lisesi mezunları, fark derslerini vererek "genel lise diploması" alabilecek. Son katsayı düzenlemesinin özellikle Anadolu Öğretmen Lisesi mezunlarına ağır bir darbe vurduğunu, kendi alanını tercih eden öğrencilerin bile mağdur olduğunu belirten Çelik, YÖK'le ilgili düzenlemelerin Anayasa değişikliği konusu olduğunu, bu nedenle CHP ile uzlaşma yolu arayacaklarını kaydetti. Çelik, bu arada, "Belki şu katsayı adaletsizliği giderilebilir" diyerek bulduğu formülü de şöyle açıkladı:
İKİ DİPLOMALARI OLACAK "Şu anda normal liselerden, meslek liselerine geçiş kanalları açık. Genel lise mezunu bir öğrenci, fark dersleri verip, örneğin ticaret lisesi diploması alabiliyor. Bu hakkı meslek liselilere de tanımak istiyoruz. Örneğin, anadolu teknik liselerinin aldıkları dersler itibariyle normal liselerden bir farkı yok. Hatta ilave olarak mesleki dersleri de öğreniyorlar. İmam Hatip Liseleri'nde ise genel liselerdeki edebiyat, fen gibi kollara göre fark dersleri oluşabiliyor." Mesleki eğitime yönelen öğrencilere, üniversiteye girişte sınırlama getirilmesinin aynı zamanda psikolojik bir baraja dönüştüğünü savunan Bakan Çelik, "Mesleki ve teknik eğitim algılamasını da değiştirmek zorundayız" dedi. Çelik, şöyle devam etti: "Elimde 4 rapor var. Dünya Bankası Eğitim Sektörü Raporu, Dünya Bankası Yüksek Öğretim Raporu, OECD Eğitim Raporu ve Avrupa Komisyonu Eğitim Komiseri Jean Figel'in Türk eğitim alanıyla ilgili raporu. Bunların kesiştiği nokta, mesleki ve teknik eğitimin can çekiştiği yönünde. Mesleki eğitim deyince, el becerisi olan insanlardan söz edildiği sanılıyor. Oysa hastanelerde milyarlarca lira değerindeki MR cihazını emanet edeceğiniz insanı yetiştirmek zorundasınız. Yani mesleki eğitim, beyin gücü gerektiren bir eğitim biçimi oluyor. İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği ile 5 kız meslek lisesinin donanım ve müfredatını oluşturuyoruz. Stilist mantığı ile eğitim verilmesini hedefliyoruz."
KİM SİYASET YAPIYOR? Çelik, mesleki eğitimin imam-hatip kısırdöngüsü içinde ele alınmasını da şöyle eleştirdi: "1980'lerden bu yana Türkiye, mesleki ve teknik eğitimin öneminden bahseder. Ancak iş gelip imam hatip tartışmasına odaklanır. Muhafazakar bir parti olarak bizi, din, baş örtüsü, imam hatip üzerinden siyaset yapmakla eleştirenler aslında, din üstünden muhalefet yapıyorlar."
|
|
|
|
|
|
|
|
|