|
|
|
|
|
|
Herkesin İtalyan sandığı Türk markası
Dikişsiz iç giyim üreten Morera, Avrupa'da da öncü. Markanın yaratıcısı İhsan Yılmaz başarısının sırrını anlattı.
Herkes bu markayı İtalyan zannediyor
Dikişsiz giyimin öncü ismi Morera İtalyan değil, bir Türk tekstil firmasına ait. Marka ürünleriyle Avrupa'da liderliğe oynuyor.
Son günlerde "dikişsiz" iç çamaşırlarını çok duyar olduk. Kullanım rahatlığı, hijenik oluşu ve bakım kolaylığından dolayı tercih edilen dikişsiz giyim, tüm dünyada giderek yükselen bir grafik izliyor. Dikişsiz giyimin öncü markalarından Morera, İtalyan markası sanılsa da Avrupa'da liderliği zorlayan bir Türk markası. Markanın yaratıcısı ve Atateks Tekstil'in Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Yılmaz, Morera'yı ve yeni atılımlarını anlattı.
* Türkiye'nin en büyük 15 tekstil firması arasında yer alıyorsunuz. Başarınızın sırrı nedir? Doğru zamanda doğru işi yapmak, yatırımları doğru yönlendirmek, disiplinli ve ekiple uyumlu çalışmak tüm iş alanlarında başarının genel anahtarı olsa gerek. Özellikle dünyada son trend olan dikişsiz giyim trendinin tüketici tarafından kabul göreceğini önceden görüp bu alana yatırım yapmak da vizyonunuzla ilgili bir durum. Ancak Atateks'in Türkiye'nin dev şirketleri arasında yer almasının arkasındaki en önemli özellik araştırmageliştirme, yani Ar-Ge'ye büyük önem vermesi.
* Morera nasıl doğdu? Günümüzde markalaşmak önemli bir gereksinim. Biz de bunun bilinciyle hareket edip 2001 yılında kendi markamız Morera'yı yarattık. Morera, dikişsiz iç ve dış giyim dünyasına yeni bir soluk getirdi. Kaliteyi dinamik ve estetik tasarımlarla bütünleştiren bir marka Morera. Üstelik Morera'nın şöyle bir ayrıcalığı var; ürünlerimizi deneyen tüketici ilk giydiği andan itibaren daimi müşterimiz oluyor.
* Dünyada dikişsiz giyimin yeri nedir? Bu sektörde rakiplerimiz İtalyanlar mı? Dikişsiz giyim dünya trendleri arasında giderek büyük ilgi görüyor. Türkiye'de de aynı yükseliş var. Yani Türkler dikişsiz giyimi çok sevdi. Dikişsiz giyim İtalyanlar'ın keşfettiği bir alan. Sektörde İtalyanlar rakip mi, sorusuna gelince... Makineler İtalyan ve en gelişmiş makineler onlarda bulunuyor. Ancak üretim ve geliştirme, yenilik açısından bakıldığında biz Atateks Tekstil Grubu olarak Avrupa'da liderliği zorluyoruz.
* Dikişsiz giyimin tercih edilmesinin sebebi nedir sizce? Çünkü dikişsiz giyim konforu beraberinde getiriyor, vücudu sıkmıyor, iz yapmıyor. Bakımı son derece kolay, defalarca yıkasanız da ilk günkü şeklini koruyor. Dikişsiz ürünlerimiz ütü istemiyor, pratik. En önemli özelliklerinden biri hijyenik olması. Çünkü kumaşı nefes alabilen, antibakteriyel özellikler taşıyor. Tüm bunların yanı sıra trendy, modaya göre sürekli yenileniyor. İnce olması nedeniyle vücudu ikinci bir ten gibi sarıyor ve sanki üzerinizde yokmuş hissi yaratıyor.
25 ÜLKEYE İHRAÇ EDİLİYOR * Yurtdışında fuarlara katılıyorsunuz. Sanırım Morera uluslararası bir marka olma yolunda... Morera zaten üretiminin yüzde 60'ını ihracat ağırlıklı çalışan bir marka. Türkiye'den önce Avrupa benimsedi bizi. Ancak firma ve distribitörleri aracılığıyla dünya üzerindeki satış ağını her geçen gün daha da genişletiyor ve kreasyonlarını Türkiye dışına çıkararak, dünyada 25 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Ayrıca Atateks her yıl yurt dışında 20 uluslararası fuara katılıyor. ABD'den Avrupa'ya, Uzakdoğu'ya kadar dünyanın bir çok ülkesinde gerçekleştirilen ve sektörel kararların verildiği fuarlarda Atateks ünlü markalar ile yan yana yer alıyor.
* Yurtdışında da mağazalarınız var.. Morera, mağazalaşma yönünde önemli adımlar atıyor. Türkiye'nin yanı sıra İspanya-Malaga'da ve Polonya-Varşova'da kendi mağazalarını açtı. Ürdün'de fabrikası olan Morera'nın Amerika, Polonya, İspanya, Rusya, İngiltere, İtalya ve Fransa'da ofisleri bulunuyor. Yurt dışında İspanya'nın tatil cenneti Malaga'nın yanı sıra uluslararası satış ağına Palma de Mallarco ve Kanarya Adaları'nda 80 satış noktasını da ekledi.
* Morera'yı kimler giyiyor? Hangi yaş grubu tercih ediyor? 15-45 yaş arası günümüz modern kadın ve erkeğinin markasıyız. Kısacası genç ve kendini genç hisseden herkes ürünlerimizi giyebilir.
|
|
|
|
|
|
|
|
|