kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
  » Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Havalarla beraber havacılık da ısındı

Türk Hava Yolları (THY) ile Atlasjet arasında patlak veren iç hat 'slot' kavgası önümüzdeki günlerde başka alanlara taşınacak gibi görünüyor. Çünkü, özel havayolları içinde sadece Atlasjet tarifeli taşımacılık yapan IATA (Uluslararası Hava Taşıyıcıları Birliği) üyesi havayollarıyla ortak uçuş yapacak donanıma sahip. Yani THY'nin herhangi bir havayoluyla yapacağı anlaşmanın benzerini IATA üyesi olduğu için Atlasjet de yapabilecek. Dananın kuyruğu da burada kopmaya başlayacak. Çünkü THY'nin Ankara'dan, Erzurum'dan, Antalya'dan dünyanın herhangi bir yerine gitmek isteyen yolcularının karşısına yeni bir alternatif çıktı. 32 havayolu şirketiyle Atlasjet'in 'Interline' trafik anlaşması bulunuyor. THY, hem iç hat uçuşunda hem de daha önemli bir pazarda dış hat uçuşlarında Atlasjet kanalıyla yabancı havayollarına yolcu kaptıracak. Havayollarının kullandığı her iki rezervasyon sistemi (Amadeus ve Galileo) üzerinden Atlasjet rezervasyon yapabilme imkanına sahip. Bu yönde ciddi yatırımlar yapan şirket, anlaşmalı havayolu sayısını ve gün geçtikçe de bu havayollarıyla ortak taşıdığı yolcu sayısını arttırıyor. Bir müddet sonra THY yönetimi bu gelişmenin sıkıntısını yaşayacak ve içerden dışarıya yolcu taşımadaki ayrıcalıklı konumunu kaybedecek. THY ve Atlasjet'in ortak çalışma yollarını vakit geçirmeden aramaları kendileri ve ülke menfaati için gerekli görünüyor.

***

İstanbul Teknik Üniversitesi Makina Fakültesi Uçak Mühend i s l i ğ i ' n d e n 1983'te mezun olan, 1987'de Türk Hava Yolları'nda Boeing 727 Proje Mühendisi olarak işe başlayan Şükrü Can, tekrar THY'ye Uçak Bakım Başkanı olarak döndü. Şükrü Can, yıllardır havacılık sektörünün içinde olan bir isim. Türkiye'de özel havayollarında teknik müdür, genel müdür, kurucu ortak olarak görev aldı. Nisan 2000'de İngiltere'de yerleşik Gamit Limited'in Uluslararası Teknik Başkanı olarak, Amerikan Uçak Leasing Firması Finova Capital Corporation'un teknik temsilcisi konumunda Fransa'da, Singapur'da, İngiltere'de, Maleyza'da ve Endonezya'da çalıştı. A300 ve DC-10 uçaklarının kargoya dönüştürülmesi, büyük bakım/ modifikasyon ve sertifikasyonlarını gerçekleştirdi. Mart ve Nisan 2002 arasında Airbus'ın teklifi üzerine Hamburg'da A340-600 Proje Koordinatörü olarak görev yaptı. Şubat-Eylül 2003 arasında İsviçre de bulunan Jet Aviation firmasında BBJ (Boeing Business Jet) ve B 747SP (Special Purpose) VIP uçaklarının proje koordinatörlüğü görevini yürüttü. Ekim 2004'ten itibaren Gamit Limited'ın İngiltere Merkezinde, "Technical Service Manager", "Projects Manager" ve Kalite Müdürlüğü görevlerini beraberce yürüttü. Haziran 2005'te de "mesleki anlamda okulu" olan THY'ye Uçak Bakım Başkanı olarak geri döndü. Dürüst, çalışkan Şükrü Can'ın THY'ye çok şey katacağına inanıyor, başarılar diliyorum.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Havada karizmalar çiziliyor   / 14-08-2005
 Havalarla beraber havacılık da ısındı   / 07-08-2005
 Kudo'nun uçağı   / 31-07-2005
 Eski havacılar ne yapar?   / 24-07-2005
 Komedi gibi haberler   / 17-07-2005
 Havada haksız rekabet çeşitlemesi   / 10-07-2005
 Valili, VIP'li havalı limanlar   / 03-07-2005
 Havada önünüze geleni yiyin!   / 26-06-2005
 İstanbul'a yeni bir havaalanı gerekli mi?   / 12-06-2005
 Müzisyene benzer bir halim var mı?   / 05-06-2005
    Aktüel Pazar Yazarlar
    Güncel
  » Hobi
    Röportaj
    Gurme
    İyi Yaşa
GÜNTAY ŞİMŞEK
Havalılar ve havacılar
Son bir haftada iki önemli kaza...
TURGAY NOYAN
Onlarda olan şeyleri biz neden...
Merhaba
Merhaba
Her hafta bu sayfada en güncel moda haberlerini, son trendleri,...
Üç milyar dolarlık mücevher İstanbul'da
Üç milyar dolarlık mücevher İstanbul'da
Ham madenin ve işlenmemiş taşın insan yaratıcılığıyla şekillenip ruh...
Hayat çok acı verici ama ayakta kalmayı öğrendim
Yılllarca Zen Budizmi ile ilgilendikten sonra tasavvufa yönelen...
Vicdan-cüzdan ikilemi yaşamayan adam
Değil otomobil, bisiklet kullanmasını bile bilmeyen ve hep arka koltukta oturan...
Yoksulluktan kaçarken özgürlükten oldular
Onlar modern çağın köleleri. Yeni bir yaşam için geldikleri Türkiye'de daha...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.