Müfit Ataseven, marka imajını yenileyen Fiat'ın yenilenen yüzü ve geniş ürün yelpazesiyle otomotiv piyasasında başa oynayan marka olacağını söylüyor.
Fiat'ın yeni yüzüyle karşılaştınız mı? İlk pilot uygulamayı İstanbul'daki genel müdürlük binasının hemen altında yer alan show-room'un dış cephesinde gördüm. Fiat yönetimi sinyalizasyon olarak tanımlıyor. Bayi ve servis istasyonlarının dışına asılan tabelardan söz ediyorum. Dikkatimi çeken, yeni Fiat logosunun bir tarafta, bayi isminin de diğer tarafta dizayn edildiği bu yeni görünümün sadeliği. Tofaş Ticari Grup Direktörü Müfit Ataseven, 80 bayinin zaman içinde bu değişikliği yapacağını söylüyor. Görünen, Fiat'ta değişimin son sürat devam ettiği. Bursa'daki Tofaş Fiat fabrikası birbiri ardına üreteceği yeni modelleri açıklarken, Fiat yönetimi de markanın tüketicide yeni bir imaj oluşturması için yeni projelerle eski algılamayı tümden değiştirmeye çalışıyor. İşte bu yüzden, 2005 yılı Fiat'a hiç olmadığı kadar çok şanslı gelmişe benziyor. Örneğin, Ferrari ve Maserati'nin temsilciliği de bu yıl Fiat şemsiyesi altına girdi ve çalışmaları övgü alan yeni İtalyan CEO Alfredo Altavilla göreve başladı. Haftanın Konuğu için buluştuğumuz gün Müfit Ataseven, bu yıl bir önceki yıla oranla pazardaki paylarını yüzde 1 oranında yükselteceklerini ve yüzde 13'lük bir payla yılı kapatacaklarını söyledi. Ataseven, "Başa oynayan bir marka olacağız' derken, amaçlarının meydan okumak olmadığını, iddialı hedefleri iddialı sonuçlarla taçlandırmak olduğunu da vurguladı.
TUTKU YARATAN MARKA Fiat markasıyla ve Albea, Palio ve Doblo gibi güçlü modelleriyle başa oynadıklarını anlatan Ataseven, ürün gamını geliştiren, marka imajını yenileyen Fiat'ın doğru yolda olduğunu söylüyor. Son söz de motorsporlarına ilişkin. Müfit Ataseven, "İtalyan motorları daha atak, daha sportif ve insanda tutku yaratıyor" diyor ve işte belki de bu yüzden Fiat'ın DNA'sında da yer alan motorsporlarını desteklemeye devam edeceklerini sözlerine ekliyor.