THY'nin yemeği
Türk Hava Yolları, dış hat uçuşlarında yemek servisine bir çözüm üretmeli. Neden mi? Yemek servisi önden ve arkadan olmak üzere iki koldan başlıyor. THY genelde "makarnatavuk" veya "makarnaet" veriyor. Hostesler servis sırasında yolculara, "Ne tercih edersiniz?" şeklinde soruyor. Bence bu soru yanlış. Eğer makarna tercihi çok olursa diğer yolcular et veya tavuk yemek zorunda bırakılıyor. Yolcu, "Ben makarna istiyorum" dediğinde hostes, "Kalmadı efendim" şeklinde cevap veriyor. Yani, "pantolon uyduramadık; gömlek verelim." Uçağın ortasında oturan yolcuların zaten tercih şansı yok. Ne çıkarsa bahtına. Bu durum sıkıntı yaratıyor. Hiç suçlu olmadıkları halde kabak hosteslerin başına patlıyor. THY soruna iki çağdaş yöntemle çözüm getirebilir. Ya tek tip yemek vereceksiniz... Ya da bilet işlemleri sırasında yolcuya mönüyü söyleyip yemek tercihini yapmasını isteyeceksiniz... Mevcut ortam hem adil değil hem de sinir bozuyor.
|