|
|
|
|
|
|
Pahalı mücevherlerin yerini kristal takılar aldı
Yüz yılı aşkın süredir mücevher ve aksesuar üreten Swarovski'nin sonbaharkış koleksiyonu, tüm dünya ile aynı anda İstanbul'da satışa sunuluyor.
Kesme kristalden hayvan figürleri ile tanıdığımız Swarovski, geçen yıl açtığı Nişantaşı mağazasıyla Swarosvki meraklılarını sevindirdi. Bu büyülü kristali hiç tanımayanlar ise Swarovski mücevherleri, hediyelik ve dekoratif aksesuarları ile tanışmış oldu. İstanbul'daki mağazasının birinci yaşını, "In the mood for ice" adını verdiği 2005-2006 sonbahar- kış koleksiyonunun tanıtımı ile kutlayan Swarovski, gerçekten büyüleyiciydi. Daniel Swarovski'nin 1895 yılında kurduğu Swarovski halen bir aile şirketi. Tüm moda ve güzellik dünyasına damgasını vuran markanın neden rakipsiz olduğunu, firmanın satış ve pazarlama müdürü Andreas Baumann'a sorduğumuzda "Kesinlikle yüksek kaliteli işçiliği ve kesim özelliğiyle benzersiz oluşu" diye cevap veriyor. Daniel Swarovski'nin 21 yaşında iken kristalleri hem kesip hem de şekillendirmek için geliştirdiği makina, halen kullanılıyor. Muhteşem kesimlere sahip olan bu kristaller, moda ve mücevher merkezi olan Paris'te adını duyurmakla kalmayıp, takılara hammadde olarak kristal üretiyor. Markanın direk olarak tüketiciye ulaşmasının hikayesi ise çok ilginç. Kristal avize üretimi yaptıkları 1976 yılında, bir işçinin iki kristal parçayı birleştirerek bir kristal fare oluşturması ile kristal figürlerin üretim aşamasına başlanmış.
ÜNLÜLERİN TERCİHİ Swarovski'nin nasıl bir taş olduğunu ise Baumann şöyle açıklıyor: "Swarovski kristal bir taş. Kristal de saf ve berrak yüksek kalitede bir camdır. Değişik kesim, ebat ve farklı renklerde 109 yıldır kristal üretiyoruz. Bizim gibi kristal üretimi yapan başka firmalar da var. Fakat kesim teknolojimiz bizi onlardan farklı kılıyor. Kristallerimizin en önemli özelliği, yakından baktığınızda taşlardaki netlik ve berraklığıdır." Firma, mücevher koleksiyonunu 1980'li yılların başından beri kendi tasarımcılarına hazırlatıyor. New York, Milano ve Hong Kong olmak üzere üç ayrı kentte yaşayan tasarımcılarının olduğunu söyleyen Andreas Baumann, böylece bulundukları bu üç merkezden hazırladıkları koleksiyonları ile müşterilerinin isteklerine daha iyi cevap verdiklerine inanıyor. Türk pazarına çok inandığını söyleyen Baumann, seyahat eden Türk insanın zaten markalarını iyi tanıdığını için bir yıl içinde çok başarılı olduklarını, İstanbul'da ikinci mağazanın ardından, İzmir ve Ankara'da da mağaza açacaklarını söylüyor. Baumann "İstanbul gerçekten önemli bir şehir. Kesinlikle hayat, duygu, mutluluk, titreşim dolu... Burada daha çok iş yapacağımıza ve büyüyeceğimize inanıyorum. Bizim firma olarak yaşadığımız iş tecrübesini diğer yabancı firmaların da buraya gelerek yaşamasını dilerim." Baumann'a hedef müşterilerinin kim olduğunu sorduğumuzda "O kadar zor bir soru ki, 10 yaşındaki çocuklar da bizim müşterimiz, 70 yaşında koleksiyon yapanlar da. Bunun yanında Cannes festivalinde Sharon Stone, Penelope Kruz, Mila Jovovich yine bizim ürünlerimiz ile boy gösterdi." Swarovski kristallerinin gerçek mücevher olmadığı için herkesin ulaşabileceğini söyleyen Baumann, kristalin parlaklığını korumamız için de önerilerde bulunuyor: "Üzerine parfüm sıkılmaması çok önemli. Önce giyinip hazırlanıp, makyaj ve parfümüzü sıktıktan sonra aksesuarlarınızı en sona bırakmanız gerek. Üzerinde toz gördüğünüz takdirde basit kuru bir bez ile silebilirsiniz. Ayrıca ürünlerimiz iki yıl garantilidir."
TAVŞAN ÇANTA Temmuz sonunda tüm dünya ile aynı anda İstanbul'da da satışa sunulacak olan "In the mood for ice" sonbaharkış koleksiyonu oldukça cesur ve çarpıcı. Swarovski ürün koleksiyonunu genişletilmiş versiyonu olan "Line Extension & Fashion Collection"ı oluşturan yeni tasarımlarda mavi, gümüş, beyaz ve kemik renkleri ağırlıklı kullanılmış. Koleksiyonda benim favorilerime gelince; "Inuit"adındaki siyah tavşan çanta. Çantanın kırmızı, mavi ve su yeşili boncuklarla süslü sapı aynı zamanda kolye olarak da kullanılabiliyor. Ayrıca "Ice floe" adındaki kolye ve küpesi de buz ışıltısını kristalin parlaklığını çok güzel yansıtıyor.
Esra Çoruh
|
|
|
|
|
|
|
|
|