|
|
|
|
|
Scooter'la hayat oh ne rahat!
|
|
İtalyanların gözdesi scooter Türkiye'de de yaygınlaşıyor. Kullanımı kolay bu sempatik motosiklete, kadınlar büyük ilgi gösteriyor.
Hastalarına vaktinde yetişmek isteyen doktor da öğle yemeklerini işyerinden uzakta olduğu halde Boğaz'da yemek isteyen reklamcı da 'onu' tercih ediyor. Son yıllarda pek çok kişinin kullandığı 'scooter', İstanbul caddelerinde hızla çoğalıyor. Kullanıcıları öyle memnun ki her yere bu küçük motosikletle gidiyorlar. İşte fiyatları ve modelleriyle son trend scooter...
Sempatik motosiklet İstanbul caddelerinde
İtalyanlar başta olmak üzere Avrupalıların en çok tercih ettiği ulaşım aracı 'scooter'lar, Türkiye'de de yaygınlaşıyor. Kullanımı kolay ve ekonomik olan bu küçük motosiklet, özellikle kadınların gözdesi.
Scooter, motor gücü 50 cc ile 650 cc arasında değişen, vitessiz, lastikleri küçük olduğu için yere yakın, motoru tamamen kapalı motosiklet olarak tarif ediliyor. Bu özelliklerinden dolayı kullanımı çok kolay. Diğer motosikletlere göre küçük ve hafif olduğu için özellikle kadınlar scooter'ı tercih ediyor. Tarihi 1940'lı yıllara kadar uzanan scooter'lar, Avrupa'nın büyük şehirlerinde çok yaygın. Aynı zamanda özgürlükle eşdeğer bir kültürü simgelediği için de tüm dünyada ilgi görüyor. Scooter'ın Türkiye'de satışları, son beş yıldır gözle görülür bir şekilde artıyor. Üç yıl öncesine göre satışların neredeyse yüzde bin arttığı belirtiliyor. İstanbul, İzmir, Antalya gibi şehirlerde adım başı bir scooter görmek mümkün. Rakamlar, Türkiye'de satılan her üç motosikletten birinin scooter olduğunu ortaya koyuyor. Kullanıcılar ise genellikle 20-35 yaş arasındaki gençler. Türkiye'de scooter kullanıcılarının artmasıyla birlikte bir sosyal kulüp bile kurulmuş. Uluslararası Vespa Federasyonu'na bağlı "Vespa Club Turkey", yazın hafta sonları özel gezi programları yapıyor. Sayıları binleri bulan scooter'lar şehirden uzaklaşıp doğanın kucağına yolculuk yapıyor. Kulüp başkanı Kemal Arıkan İki bin civarında üyemiz var. Gezilerimizde en az 500 scooter bir araya geliyor" diyor.
EHLİYET ZORUNLULUĞU KALKIYOR Scooter kullanmayı öğrenmek de çok kolay. Bisiklet kullanmaya benziyor. Elinizle kontrol ettiğiniz bir gaz ve frenden ibaret olan scooter'lar, çok ağır olmadığı için kolaylıkla kontrol edilebiliyor. Sürücünün arkasında bir kişi oturabiliyor. Önde veya arkadaki sepetinde küçük çaplı eşyalar da taşınabiliyor. Şimdilik motosiklet ehliyetiyle kullanılsa da yakında TBMM Trafik Komisyonu'ndaki taslağa göre 50 ile 125 cc arasındaki scooter'lar B sınıfı otomobil ehliyetiyle kullanılabilecek. 125 cc'nin üzerindeki scooter'ları kullanmak için ise yine motosiklet ehliyeti almak gerekecek. Ayrıca diğer motosikletlerde olduğu gibi güvenlik açısından kask takmak zorunlu... Scooter, kendine ait kültürü olan, belirli bir yaşam tarzının simgesi haline gelmiş bir motosiklet. Scooter kullanıcıları, şehirde yaşayan, doğayı seven, özgürlüğüne düşkün insanlar olarak tarif ediliyor. Onların bu sempatik motosikletleri, adeta kartvizitleri gibi... Scooter deyince akla ilk olarak İtalyan Vespa markası geliyor. Zaten scooter tarzının yaratıcısı ve öncüsü de Vespa. 1946'dan beri üretim yapıyor. Bu ünlü İtalyan markası, scooter ile özdeşleşmiş durumda. Ancak Suzuki'den Honda'ya, Çin markalarından yerli firmalara kadar birçok markanın farklı scooter modeli bulunuyor. Seçenek fazla olduğu için fiyat aralığı da değişken. 1500 YTL'den 20 bin YTL'ye kadar scooter var.
|
|
|
|
|
|
|
|
|