|
|
|
|
Rüya gibi albüm
Her zaman vakit geçirmeyi çok sevdiğim müzik mağazalarından birinde dinledim ilk 'Ben Ağlarken'i. Emel Sayın'ın neler yaptığından çok haberdar olmadığım için bu şarkıyı dinlediğimde ilk olarak 'Bu sound'da bir şey söylemesi ne kadar güzel' dedim içimden. Normal olarak meraklanıp raflarda yeni bir Emel Sayın albümü aradım ama 'yeniler' bölümünde, kapağında kocaman 'Konuk Sanatçı:EMEL SAYIN' yazılı Burhan Öçal albümü bulabildim. İşin boyutu daha da ilginçleştiğinden hemen albümü alıp dinlemek farz oldu. Daha önce bir albümüne adını vermesinden Kırklareli doğumlu olduğunun anlaşılmış olacağını düşündüğüm Öçal bu albümde de nefis bir Doğu- Batı füzyonu hadisesine girmiş. Müzik çalışmalarında, Klasik Türk Müziği'nin yanı sıra Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki saray müziği ve halk müziğinden etkiler bulunan müzisyenin çaldığı enstrümanlar da tıpkı müziği gibi çeşitlilik gösteriyor. Darbuka, kös ve bütün perküsyon enstrümanlarının yanı sıra divan-saz, tanbur ve ud gibi telli Türk çalgılarının da ustası olan sanatçı, müziğine hakim olan enerjisiyle ortaya sürekli iyi işler çıkartmaya devam ediyor. 'Yeni Rüya'da da diğer albümlerinde olduğu gibi Doğu musikisini modern bir biçimde sunarak farklı bir tarz yaratıyor. "Kırklareli İl Sınırı" projesinde de yer alan oryantal-elektronika alanından sınır tanımayan Fransız müzisyen Smadj, farklı beatlerle bu albümün alt yapısını oluşturuyor. Aynı zamanda füzyon aşığı olan Smadj, gelenekle elektroniği ustalıkla birleştiriyor.
KLASİKÇİLER İSTEMİYOR Burhan Öçal'ın sürekli yeni şeyler deneme isteğinin bir yansıması olarak kabul edilebilecek bu albümde, Türk müziğini elden geçirerek daha güncel hale getirme çabalarını hissetmemeniz mümkün değil. Bu çabaya Türk Sanat Müziği'nin önemli sesi Emel Sayın, albümdeki yorumuyla ortak oluyor. 'Yılların eskitemediği sanatçı' tanımlamasının bayağı kaçacağı bu müthiş , "Çile Bülbülüm Çile", "Ben Seni Unutmak İçin Sevmedim" gibi klasik eserleri yeni yorumlarıyla seslendirirken Burhan Öçal bestesi "Ben Ağlarken" isimli parçayı ise klasikleşmeye aday bir şekilde yorumlamış. Albümü dinledikten sonraki ilk karşılaşmamızda "Şarkı söyleyişinizden ne kadar etkilendiğimi anlatamam" diye yanına gittiğim Emel Sayın'ın "Sahi iyi geldi mi kulağına?" diye soruşu beni bu albüm hakkında en fazla şaşırtan olay oldu. Kayıtlardan çıkan sonucu ço beğenmediğini söyleyen Emel Sayın, yine de olanca zarafetiyle "Belki de bana gelen kopya kötüydü, senin iyi duyman daha önemli tabii" diye de ekledi. Yine de aranjelere bayıldığını belirtmeden edemeyen Sayın'a "Bu tarzda bir albüm neden yapmıyorsunuz?" diye sorduğumdaysa beni gülümseyerek "Bizimkileri bilmezsin çok tutuculardır" diye klasikçilere takıldı. Burhan Öçal'ın "Gerçekleştirmeyi uzun süreden beri düşündüğüm bir projeydi" diye adlandırdığı 'Yeni Rüya'da en dikkat çeken unsur yerel olanla evrensel olanın birleşimi. "Türk müziğini hatırlamak, korumak ve tekrar tekrar dinletmek önemliydi. Bu yüzden Emel Sayın ile çalışmak harika olur diye düşündüm ve albümde benimle çalışmasını teklif ettim" diyen Burhan Öçal, otantik Türk çalgılarını, elektronikle birleştirmiş ama bir yandan da tasavvuf müziğinde kullanılan vurmalı sazlardan bendirle -çok baskın olmasa da- yer yer mistik bir hava yaratmış... Yaylı çalgıların aranjmanlarını ve yaylı orkestranın şefliğini yapan Volkan Gümüşlü de albüme renk katan usta isimlerden biri. "İstanbul New Oriental Ensemble" çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Öçal, Sultan serisinin dördüncü albümü "Sultan Murat" için ise eylül-ekim aylarında kayıtlara başlayacak.
EN ÇOK DİNLENENLER Yerli Satılık kalpler/ Sertab Bahçelere daldık/ redd Masal/ Deniz Seki Cinayet/ Özlem Tekin Bitti rüya/ maNga
Yabancı We belong together/ M.Carey Everybody/ Martin Solveig I like that/ Narcotic Trust Speed of sound/ Coldplay Lonely/ Akon
Oben Budak
|
|
|
|
|
|
|
|
|