'Çok dobrayım diye yeni rakının ismini saklıyorlar'
Tariş Tat Alkollü İçkiler Genel Müdürü Gök, üretecekleri rakının markasının sır gibi saklandığını söyledi.
Rakı üretimi için ortaklığa giden Koç Holding ile Tariş, ağustos ayında piyasaya çıkacak ilk markayı büyük bir gizlilikle belirlediler. Akşamcılarla anket yapan şirketin pazarlama departmanı, şişenin şekli, etiketin görünümü ve rakının markası konusunda oylama yaptı ve piyasaya yeni çıkacak rakının özelliklerini, tüketiciler belirledi. Tariş-Tat Alkollü İçkiler Genel Müdürü Ali Gök, Alaşehir'de kurulan fabrikanın yılda 5 milyon litre üretim kapasitesine sahip olduğunu belirterek, bunun zaman içinde 10 milyon litreye çıkabileceğini söyledi. Gök, Ağustos ayında piyasaya çıkacak rakının, geleneksel rakı içicisine dönük klasik bir ürün olacağını, daha sonrasında ise içimi yumuşak yeni bir ürünü piyasaya çıkarmayı düşündüklerini anlattı. "Aklımıza çok güzel isimler geldi ama baktık ki hep başka firmalar tescil ettirmiş" diyen Genel Müdür Ali Gök, "Peki sonunda hangisine karar verdiniz?" şeklindeki sorumuza ise şu ilginç yanıtı verdi: "Valla marka çalışmasını, reklam firması ile birlikte Koç Holding'in pazarlama departmanı yürütüyor. Çok bilimsel ve geniş kapsamlı bir araştırma yaptılar ve çok da gizli tutuyorlar. Benim çok dobra bir adam olduğumu bildikleri için markayı bana bile söylemiyorlar."
FİYAT ÖNEMLİ Fiyatın 22.5 milyon lira düzeyinde olacağını söyleyen Gök, "Kim bu fiyatın altına inerse orada bir kayıtdışılık sözkonusudur. 22.5 milyona satılan rakının 15 milyonu zaten vergi. 2.5 milyonu bakkal, bayi kar marjıdır. Size kaldı 5 milyon, bunun nakliyesi, distribütör karını düştüğünüzde 3.5 milyon kalır. Bir şişeyi 3.5 milyona maledeceksiniz ki siz de para kazanın. Bunun altı vergi ödememek için kayıtdışı çalışıyor demektir. Kayıtdışı çalışan da kaçak rakı üreticileri gibi toplum sağlığı ile oynuyor demektir. Rakıda rekabet fiyatla değil kaliteyle olur" diye konuştu.