Kadınlar hep kaşmir giyecek
Fransa'nın 153 yıllık triko markası Rodier artık Bilstore Capitol mağazalarında satılıyor. Bilsar Tekstil'in Türkiye'ye getirdiği markayı Selman Bilal ile konuştuk.
Bilsar Tekstil'i çoğumuz gibi ben de hayatımıza "beyaz gömlek kültürü" nü getiren markası "Bil's" ile tanıdım. Bilsar'ın Tünel'deki binasına giderken de, Bil's dışında, yeni aileye kattıkları Fransız markası Rodier'in koleksiyonunu göreceğimi düşünüyordum. Oysa, lisansörü olduğu genç ve dinamik İtalyan markası Brooksfield; 1851 yılında Amerika'da yaratılan ilk gömlek markası olarak kabul edilen ve Türkiye'deki üretim ve dağıtım lisansı Bilsar'a ait Arrow ve Beymen ile yapılan anlaşma çerçevesinde, üretim ve satış haklarının Bilsar'a ait olduğu Beymen Business gibi güçlü ve köklü markaları da Türk tüketicisiyle tanıştırdıklarını orada öğrendim. Selman Bilal, 1947 yılında kurulan Bilsar Tekstil'de üçüncü kuşak. Gömlek üretimi dışında ikinci işlerinin de marka yönetimi olduğunu söylüyor. Bilsar'ın 2000'li yıllardaki hedefinin marka yönetimi olduğunu belirten Bilal, boşluğun bir kadın markası olduğuna karar vermeleriyle, yeni bir marka arayışına geçtiklerini söylüyor. Bu konuda çok dikkatli ve seçici olduklarını eklemeden geçmiyor. Markanın kurumsal ve ürünlerin günlük değil de daha çok belli bir özellikte olmasını istedikleri sırada ünlü Fransız markası Rodier'nin gömlek üretimi için Bilsar'a gelmesi ile işbirliği başlamış. Moda dünyasına 1852 yılında giren Rodier, kadınların gece gündüz tüm kıyafet ihtiyaçlarına hitap eden koleksiyon ve aksesuarlarıyla Bilsar ile yıl sonuna kadar hızla büyümeyi planlıyor. Bilal, şimdilik sadece Capitol Bilstore'da satışa sunulan Rodier ürünlerine gösterilen ilginin oldukça yoğun olduğunu söylüyor. Önümüzdeki sezon getirecekleri koleksiyonları gördüğümde özellikle kaşmir kazaklara bayıldım. Artık tüm dünyada sezon gözetmeksizin giyilen kaşmirin geniş bir renk yelpazesi var. Örgü bazlı koleksiyonuyla oldukça kuvvetli olan markanın dokuma ceket, pardösü, etek ve pantolonları da çalışan kadınların vazgeçilmez giysileri arasında olacak. Bilal'e Rodier müşterisinin kim olduğunu sorduğumda "Çok genç kız değil. Çalışan, kaliteli giyinmeyi seven, klasik ile modayı birleştiren, çağdaş kadın" diyor. Büyük beden koleksiyonun da olacağını ekliyor. Rodier'- in koleksiyonlarındaki en önemli çizgiyi, iyi formlar, kaliteli kumaşlar, moda renkler olarak sıralıyor. Bilal, piyasadaki markaların ya çok moda ve trendy ürünler bulundurduğuna ya da çok klasik olduğuna, Rodier'nin ise bu aradaki boşluğu dolduracağına inanıyor. Rodier firmasının kadın gömlek üretimini yapan Bilsar, firma ile önümüzdeki yıllarda uluslararası pazarda erkek giyimine de geçeceklerinin mesajını veriyor. Bilal, bütün dünyada konsept mağazalarının arttığını ve bundan sonra Bilstore'ların çoğalacağını söylüyor. Bil's beyaz gömlekleri ile çok rahat kombinlenebilecek Rodier koleksiyonu da bu mağazalarda yer alacak. Rodier'in fiyatlarına gelince; yün trikolar 79 YTL, merino trikolar 84 YTL, ipekli trikolar 99 YTL, kaşmir trikolar 119 YTL den başlayan fiyatlarla satılıyor. Tüm kadınların gardırobunda klasik bir kaşmir kazak şart... Hem kaliteli hem çağdaş giyinmek isteyen kadınların Rodier almak için Fransa'- ya gitmesi gerekmeyecek, doğru Bilstore'a.
|