Önce dünyalı oldu şimdi ülkesine dönüyor
Volkan Atik, 2000'de Amerika'da 'yazlıkçılara' rahat ve şık giysiler üretmek üzere yola çıktı. Markası AVVA tutunca, ülkesine döndü.
Babadan konfeksiyoncu, Bilkent Üniversitesi bankacılık mezunu, 32 yaşında. Henüz Türkiye'nin yeni yeni tanımaya başladığı erkek giyim markası AVVA'nın kurucusu Volkan Atik, adı ve soyadının baş harfleriyle kurduğu markayı önce yurt dışında oturtmuş. Herkes Türkiye'deki markasını dışarı açmaya çalışırken, O "Önce dünyalı olayım, sonra ülkeme dönerim" demiş. İşte 2000 yılında ABD'de başlayan AVVA serüveni, 5 yıl sonra Osmanbey'de yeni bir rota belirlemiş. Volkan Atik, belki finans okumanın etkisiyle, üretim yaptırırken ilginç yöntemler uyguluyor... Üretim için gerekli makine parkını kendisi alıyor, sonra bir fabrikayı, deyim yerindeyse 'kapatıyor.' Yani "sadece bize üreteceksiniz, karınızla da makineleri ödeyeceksiniz" diyor. Çünkü Atik'e göre konfeksiyonda tasarım kadar makine de çok önem taşıyor. Fabrikalar sadece AVVA için çalışınca şirket kaliteyi kontrol edebiliyor, ürünün piyasada çok görülmemesini, yani modelin çalınmamasını sağlıyor. Atik, AVVA'yı, yurtdışında marka oluş sürecisi, üretim yöntemlerini ve Türkiye planlarını anlattı.
* Herkes önce Türkiye'de marka olup sonra dışarı açılırken siz niye aksini yaptınız? Spontan oldu aslında. ABD'de bir turistik yörede başladım işe. Sonra baktım ki koleksiyon tutuyor, New York ve Miami'de show room'lar açtık. Ardından Avrupa'nın 100 ülkesinde markamızı tescil ettirdik. Türkiye'ye gelme konusunda ise buradakitedarikçilerimiz bizi marka olmaya zorladı diyebilirim.
SATIN ALINABİLİR * Nedir sizin tarzınız? Dünya genelinde yükselen spor-şık giyim trendini yakalayarak Amerika ve Avrupa'da bu kulvarda yürüyoruz. Tarz sahibi erkeğin günün her saatinde giyebileceği, koleksiyonlar üretiyoruz. Koleksiyonumuz içinde pantolon, gömlek, t-shirt, sweat shirt, triko, kaban, ceket, ayakkabı, kemer ve bijuteri grupları var.
* Peki hangi fiyat düzeyinde satıyorsunuz? Bir kere yurt dışında bir Türk markası olarak varsanız ancak satın alınabilir bir marka olabilirsiniz. Biz de şık, kaliteli bir ürün için cazip olabilecek fiyatlarla satıştayız. Ama çok ucuz bir marka değiliz.
* Türkiye'de nasıl yayılacaksınız? Biz bu markayı tamamen Türk dizaynırlar ve Türk sermayesi ile oluşturduk. Türkiye'deki pazarlama stratejimiz öncelikle AVVA'nın mağazacılık ve satış farklılığını ortaya koyabilmek için bir konsept mağazası açmak. Bunu Osmanbey'de açtık. Ayrıca hedef kitleye rahatlıkla ulaşan, özellikle büyük şehirlerdeki katlı mağazalar, departman store'lar ve mevcut stratejik konumdaki mağazaları bir dünya markasının hizmetine sunmayı düşünen bayilere öncelik vereceğiz. Türkiye'de son dönemde Laleli, Osmanbey, Yalova, Merter, Nişantaşı ve Ankara mağazalarını açtık. Zincirin son halkası ise Eskişehir mağazası oldu. Boyner mağazaları bünyesinde de Ankara, İstanbul, İzmir, Antalya ve Konya'da müşterilerimizle buluşuyoruz.
ESEN EVRAN
|