kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Guntay Simsek @ SABAH
 

Bu kavgaya seyirci kalınmaz

Onur Hava Yolları'nı Hollandalı yetkililer ve medyası yaklaşık 15 gündür mercek altına almışlardı. En küçük hadisesi dahi büyütülüp haber yapılıyordu.
Son olarak kısa süre önce, Hollanda'dan havalanan Onur Air uçağının pilotları, uçuştan 30 dakika sonra motorda bir problem tespit etmeleri üzerine kalktıkları meydana geri dönüp, teknik iniş yaptılar. Air France'dan bir motor temin edilip uçuş gerçekleştirildi. Ancak, arızalanan motoru inceleyen teknik ekip, motora dışardan bir parçanın girdiğini Onur Air'e iletmiş. İşte bu hadise üzerine Hollanda Onur'un uçuşlarını durdurdu. Gerekçe gösterilen olayı da Türk Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'ne değil, bir memurun raporuyla Onur Air'e iletti. Ardından devreye diğer ülkeler girdi.
Ancak, eğer Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, Dışişleri Bakanı Abdullah Gül ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, üst seviyeden bu işin ardına düşmezlerse, konu Onur Air'i aşıp direkt Ulaştırma Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nü vuracaktır. Çünkü, Onur Air'in uçuşlarından bir Avrupa Sivil Havacılık Otoriteler Birliği (JAA) üyesi olan Türkiye ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü sorumlu. Eğer Onur gerçekten kusurluysa ve bunu Avrupalılar tespit ettiyse, bizim Ulaştırma Bakanlığı ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü bu esnada neyle meşguldü? Onur'u kaç defa denetlediler? Ve başta Hollanda olmak üzere Avrupa ülkeleri yaptıkları uçuş yasağında haklıysalar, bu Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün görevini yapamadığı anlamına gelir ki, Türk tescilli tüm havayollarının Avrupa'ya uçuşuna rahatlıkla yasak koyabilirler.
Bu sebeple konu sadece bir şirketle ilgili gibi görünse bile Türkiye'nin havacılık ve turizm sektörü başta olmak üzere birçok alanını yakından etkileyecektir.
Geçen yıl 3 milyon turist getiren, 500 milyon dolar ciro yapan, bin 500 kişi çalıştıran ve gelecek hafta Girit'te Airbus'tan 'En iyi Operasyon Yapan Şirket' ödülünü alacak olan Onur Air bu problemini ancak devletin en üst düzey yetkilileriyle atlatabilir. Aksi taktirde, diğer şirketlerle birlikte Türkiye'yi kötü günler bekliyor.

Pilotlar
önceden uyarılmış
Onur Air'e uçuş yasağı konmasından önce Almanya'da bazı şirketler işsiz pilotları, 'Bir hafta için işler açılacak. Yeni gelişmeler olacak' şeklinde uyarmışlar. Avrupa ülkelerinden Türkiye'deki özel hava yollarına pilot temini için aracılık yapan bir yetkili, yaz sezonuyla birlikte Türk firmalarının yeni uçaklar sipariş etmesinin ardından geçen hafta Almanya'da bir firmada çalışan ve uzun süredir tanıştığı bir pilotu Türkiye'de çalışmak üzere davet ettiğini, ancak irtibatta olduğu şirketi tarafından bir hafta içinde işler açılacağı mesajı aldığından iş teklifini kabul etmediğini belirtti.

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 Havacılık kazanına Avrupa faresi düştü   / 14-05-2005
 Arka bahçede kimler var?   / 11-05-2005
 Yeni arka bahçe teşebbüsleri   / 09-05-2005
 'Günday'ın Sanayi Bakanlığı'   / 07-05-2005
 Enerjide yabancı ilgisi başladı ama   / 04-05-2005
 En büyük dış yatırım gümbürdeyecek mi?   / 02-05-2005
 Esnaf ağaları için devlet göreve   / 30-04-2005
 Enerjide yeni arayışlar   / 27-04-2005
 Cevap düzeltme   / 26-04-2005
 BP, Rusya'da büyürse BTC ne olur?   / 25-04-2005
YAVUZ SEMERCİ
Sabah ve atv'yi Alman Bild satın alsaydı...
Teklife...
ALİ SAYDAM
Daha işin başındalarmış
Geçen hafta Avea'nın özellikle...
GÜNTAY ŞİMŞEK
Bu kavgaya seyirci kalınmaz
Onur Hava Yolları'nı...
Polislerin çetesine 'Kelepçe' takıldı
İstanbul'da çok sayıda işadamından şantajla haraç aldıkları...
Minicik bedeniyle 'laneti' alt etti!..
5 milyonda bir rastlanan 'Ondine'nin Laneti' hastalığı yüzünden...
'Sıkıntıların nedeni geç reform yapmamız'
'Sıkıntıların nedeni geç reform yapmamız'
Adalet Bakanı, Hukuki Perspektifler Dergisi'nin toplantısında,...
Geçmişin izi, çocuk rüyalarında
Geçmişin izi, çocuk rüyalarında
Geçmiş yaşam terapileri eğitimcisi Dr. Jeffery Ryan, dört yaşından...
IMKB
E: 25.326 D:% 0,84
DOLAR
S: 1,367 D:% 0,257
EURO
S: 1,729 D:% -0,260
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu