|
|
Boğaziçi trafiğinde 'geometrik' hata
İstanbul'un ' derin' bir ulaşım sorunu olduğunu herkes biliyor. Metro yetersiz, deniz yolları yeterince değerlendirilemiyor, diğer seçenekler de 15 milyonu taşımaya yetmiyor. Peki böyle bir kentin yolları ' teknik' açıdan ne durumda? Yani yolların ' geometrisi' standartlara uygun mu? Bu da nereden çıktı demeyin. Önce şu feryada kulak verelim; "Uyarıyorum! Dikkat çekiyorum ve feryat ediyorum ; Boğaziçi Köprüsü'ndeki 12 nolu OGS gişesinin de seyyar hale getirilmesi gerekmektedir." Bu uyarıyı, İstanbul'da görevli trafik polisi Mustafa Peksak yapıyor. Nedeni de şu; İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün Asya'dan Avrupa'ya girişinde yer alan virajın, araçların hızını kesmesi ve o bölgede büyük bir yığılma yaratarak trafiği kilitlemesi. Bu gerçeği yaşayarak gören trafik polisi Peksak, konuyu önce TUBİTAK'a bildirir. Mustafa Peksak, aldığı cevabı şöyle anlatıyor: "Boğaziçi Köprüsü kuzey yol gişileri kısmındaki araçların genel trafik akışında, yol geometrisinin Türk Standartları'na uymadığı ve bu standartlara uymayan yolda genel trafik akışının önü açık geriye doğru araç kuyruklaması yaptığı ve her araca 15 dakika gecikme doğurduğu TUBİTAK tarafından doğrulandı." Buradaki yol geometrisinin bozukluğu sadece TUBİTAK tarafından değil, aynı zamanda İstanbul Trafik Müdürlüğü, Makina Mühendisleri Odası, İstanbul Teknik Üniversitesi gibi önemli kurumlarca da doğrulanıyor. Mustafa Peksak, bu ' geometrik' yanlışlığın bedelini bakın nasıl anlatıyor: "24 saat içinde buradan 100 bin araç geçiyor. Köprü girişine kadarki 2 kilometrelik mesafeyi araçlar 30 dakikada alırken, hatalı yer aşıldıktan sonraki 2 kilometrelik mesafeyi ise bir buçuk dakikada alıyor. Arada müthiş bir zaman ve yakıt kaybı var." Defalarca bu geometrik yanlışlığın yarattığı kazalar, tıkanmalar televizyonlarda, gazetelerde haber yapılmasına, Peksak' ın uyarılarına rağmen Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü kılını kıpırdatmaz. Mustafa Peksak, sonunda bu tesbitlerini İçişleri Bakanlığı ile gişeleri yapan Aselsan'a da bildirdi ve olumlu cevap aldı. Şimdi gelelim bu mücadelenin sonucuna; Karayolları 17. Bölge Müdürlüğü nihayet harekete geçti. İlk adım önümüzdeki günlerde tıkanmayı yaratan unsurlardan biri olan 13 nolu OGS gişesi seyyar yapılarak atılacak. Peki sorunu çözecek mi? Trafik polisi Peksak, bu değişimin yetmeyeceğini belirtiyor ve şöyle devam ediyor: "Bu sadece sorunun yüzde 60'ını çözer. Tamamen çözülmesi için 12 nolu OGS gişesinin de seyyar olması gerekiyor." Görüldüğü gibi trafik polisleri sadece ceza kesmiyorlar. Trafiği rahatlatacak çözümler de üretiyorlar. Umarım Peksak'ın bu uyarısı da dikkate alınır ve ' geometrik' hatanın yarattığı trafik çilesi ile zaman kaybı ortadan kalkar.
|