kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
    Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
  » Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    Sinema
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Godard dünyamıza bakıyor
Yerküremizde farkında olmadığımız çok şey var
Godard dünyamıza bakıyor

Godard dünyamıza bakıyor


Çağımıza ve insanlık suçlarına bu aydın işi bakış, sinemayla sarıp sarmalanmış bir zihin jimnastiği olarak oldukça ilginç.

Fransız Yeni-Dalga eylemine öncülük ettikten ve "Serseri Aşıklar"la modern sinemaya bir kilometre taşı film sunduktan neredeyse 50 yıl sonra, Jean-Luc Godard yeni filmiyle hala aktif, çağdaş ve önemli olduğunu gösteriyor. Dante'nin "Cehenem"indeki üç ana bölüm başlığıyla; Cehennem, Araf ve Cennet'le gelişen film, önce sayısız filmden ve haber-filmden seçilmiş savaş, kıyım ve şiddet sahneleri sunuyor. Ama tam bir "sinefil" kurgusu bu. Çünkü Godard araya savaşla ilgisi olmayan, gözde filmlerinden sahneler de katmış: Eisenstein'ın "Que Viva Mexico" ya da Robert Aldrich'in "Büyük Bıçak" gibi filmlerinden.

EDEBİ VE KIŞKIRTICI
Sonra asıl bölüm başlıyor. Godard burada savaştan sonra Saraybosna'nın Mostar kentine edebi bir toplantı için gelen, aralarında ünlü İspanyol yazar Juan Goytisolo, Filistinli yazar Derviş ve bizzat kendisinin de bulunduğu konukları, onların öğrencilerle konuşmalarını, ara yerde yıkılan ünlü Mostar Köprüsü'nün onarımıyla ilişkili görüntüleri sunuyor. Belgeselle hikayenin bu sıradışı karışımından, savaş ve soykırım üzerine büyüleyici bir ders çıkıyor. Godard bu arada Sırpları eleştirmekten, Mimar Sinan'ı anmaktan veya Recep Tayyip Erdoğan'ın "minareleri süngüye benzeten" ünlü sözlerine değinmekten de kaçınmıyor. Filmi, kendine özgü yapısıyla her zamanki gibi entelektüel, edebi, kışkırtıcı, meydan okuyucu ve yine de şaşılacak kadar görsel. Modern sinemanın babalarından birinin çağımıza ve insanlık suçlarına bu aydın işi bakışı, sinemanın özel büyüsüyle sarıp sarmalanmış bir zihin jimnastiği olarak, oldukça ilginç.

MÜZİĞİMİZ
(Notre Musique)
Yönetim ve senaryo: Jean- Luc Godard
Görüntü: Julien Hirsch, Jean- Christophe Beauvallet
Oyuncular: Sarah Adler, Nade Dieu, Rony Kramer, Georges Aguilar, Leticia Gutierrez
Fransız filmi.
DİĞER SİNEMA HABERLERİ
 Tarihin en büyük din savaşları
 Onun memleketinden çocuk manzaraları
 Macerayla nefes nefese
 İşsizlikten doğan cinayetler
 Almanya'da buluşan ırklar
 Onuru Hak Ettiler
 Genç asi ruhları müzikle eğitmek
 Kara mizah ve Amerikan rüyası
 Komediler bu kez atakta
 Melinda'nın iki farklı yüzü
 Egzotik bir tatili özlediyseniz?
 Okan Bayülgen ayıp etti
 Çocuk Filmleri Şenliği Başlıyor
 Fellini başyapıtları çıktı
 Hayat koğuşta da çok zor
 Altın Lale başlıyor
 Yılmaz Güney efsanesine ilk yolculuk
 En acı haliyle ana-oğul hikayesi
 Bir operet dekoru gibi Hindistan
    Cumartesi Yazarlar
    Güncel
    Yaşama Dair
  » Sinema
    Gurme
Tekila yıllar sonra geri döndü
Tekila yıllar sonra geri döndü
Meksika'nın milli içkisi, agave kökünden damıtılır. 1997'de bir...
Tüp bebek doktorunun mucizesi
Dokuz Eylül Üniversitesi Tüp Bebek Merkezi Müdürü Prof. Dr. Gülekli...
Hamburg'da bir çete ve aile gibiyiz
Yönetmen Fatih Akın bir yandan Cannes'da juri üyeliğine hazırlanıyor...
Fransız kozmetik kralı makyaj modasını anlattı
50'den fazla ülkeye ihraç edilen ünlü Fransız kozmetik markası Christian Breton...
Çocuğunuz hayatı masallardan öğreniyor
Düşünce gücünün artması ve zor durumlarla başa çıkma becerisi çocukken dinlenen...
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.