|
|
PDR'den Milli Eğitim Bakanlığı'na Çağrı
Rehber öğretmenlerin okullardan alınarak belli merkezlerde toplanmasına ilişkin hazırlıkların, okullarda yeni oturmaya başlayan rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri için nitelik ve süreklilik açısından sakıncalar doğuracağı kaygısı taşıyoruz. Bu hazırlıklar Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenlerin hizmet verdiği öğrencilerle birlikte, öğretmen, idare ve okul ortamından kopukluğuna da neden olacaktır. Halbuki rehberlik hizmetleri öğretmen, öğrenci, idare ve rehberlik servisi arasında etkileşime dayalı sürdürülebilir. Sözü edilen uygulamanın getirdiği bir başka sorun da, oryantasyon hizmeti gibi okul temelli yapılanmayı gerektiren pek çok hizmetin nasıl verileceğidir. Diğer taraftan rehberlik hizmetleri tanıma, değerlendirme, yardım ve izleme gibi hizmette sürekliliği gerektiren oturmuş bir yapı gerektirir. Bu süreklilik ancak öğrencinin bulunduğu yerde, yani okullarda bulunmakla olasıdır. Kaldı ki rehberlik hizmetlerinin dayandığı temel ilkelerden "her okulun rehberlik ihtiyaçları farklıdır" ilkesi gereği, bir okulun içinde bulunmadan o okulun işleyişini, okulun sahip olduğu psikolojik ve zihinsel iklimi tam olarak anlayabilmek mümkün değildir. Bu kararın gerekçelerinden biri olarak bir öğretmenin daha fazla okula hizmet vermesi gösterilmektedir. Göz önünde tutmamız gereken bir gerçek var: "Hizmet verilen alanın sınırları genişledikçe hizmetin kalitesi düşecektir." Dolayısıyla bu kararın kalite felsefesine dayalı olarak yeniden yapılanmaya çalışan MEB'in hedeflerine de ters düştüğünü düşünüyoruz. Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmenler Derneği
|