kapat
   
SABAH Gazetesi
 
    Son Dakika
  » Yazarlar
    Günün İçinden
    Ekonomi
    Gündem
    Siyaset
    Dünya
    Spor
    Hava Durumu
    Sarı Sayfalar
    Ana Sayfa
    Dosyalar
    Arşiv
    Etkinlikler
    Günaydın
    Televizyon
    Astroloji
    Magazin
    Sağlık
    Cumartesi
    Aktüel Pazar
    Otomobil
    İşte İnsan
    Sinema
    Turizm Rehberi
    Çizerler
Bizimcity
Sizinkiler
emedya.sabah.com.tr
Google
Google Arama
 
Ali Saydam @ SABAH
 
Müşteri ilişkileri budur!
Bilinmek yeterli değil
Ne büyük talihsizlik...
Bizden, sıcacık ve etkili

Bilinmek yeterli değil

Satın alma kararları verilirken bir ürün veya hizmetle ilgili 'tanınma' parametresini artırıyor olmanız yetmiyor. 'Beğeni' parametresini de yükseltmeniz gerek. Tanınma gerekli ama yeterli değil. Erpen markasını ilk kez Metin Akpınar'ın rol aldığı, dizi film halini alacağı belli olan reklam filminde duydum. Bu bir 'teaser' (merak uyandırma aracı) değil. Çünkü markanın adı veriliyor filmin sonunda. Pekiyi nerede o zaman beğeni parametresini yükseltecek olan 'marka vaadi'? Ya da ürünle ilgili kilit mesaj? Bunlar eksik oldu mu, markanızın isminin sadece duyulmasını sağlarsınız; satın alınmasını değil. Eğer bu filmi merak yaratsın diye göstermeyi planlamışsanız, markanızı da, Akpınar'ın mahzun mahzun baktığı ve neden öyle baktığı anlaşılmayan pencerenin üzerine çakmayacaktınız. Eğer amacınız herkes şöyle bir Erpen'i duysun idiyse; Metin Akpınar usta sizi bu amacınıza dört dörtlük taşıyacaktır. Hiç şüpheniz olmasın. Ama ya sonra? Ben bunları düşünüp dururken iki okurdan birer mesaj geldi. Musab Öztürk ve Ahmet Tollu çok daha yalın ama bir o kadar da önemli bir noktaya dikkat çekmişler. Diyorlar ki, "Pen'lerin en büyük özeliği, filmde Erpen için de söylendiği gibi, ses ısı toz geçirmezliği. Pekiyi o zaman Metin Akpınar'ın sesine müstakbel kayınpederin 'uyanması' ne kadar doğru? Aynı soruyu ikinci film için de sormuşlar. Mesela üçüncü filmde aslında kızın pencerelerinde başka çerçevelerin bulunduğu, babanın da bu pencerelere, ses geçmesin diye Erpen taktıracağına tanık olabiliriz. Yoksa bu hata olarak kalabilir ki, Erpen'i kimseler kurtaramaz...

YAZARIN ÖNCEKİ YAZILARI
 İletişim made in Korea...   / 17-04-2005
 Doğurmak zor işmiş   / 10-04-2005
 Hoş geldin Effie   / 03-04-2005
 Algılamalar gerçektir...   / 27-03-2005
 İletişim kirliliğinden nasıl çıkılır?   / 20-03-2005
 İsviçreliler haklı olarak ölür...   / 13-03-2005
 Ver yârini ellere...   / 06-03-2005
 İletişim parayla değil bilgiyle yapılır   / 27-02-2005
 Arçelik'in sırtı yere gelmez   / 20-02-2005
 Turizm ve Kültür Bakanı'na açık mektup   / 13-02-2005
YAVUZ SEMERCİ
Seyrantepe için son yazı
3 gün boyunca, Galatasaray'ın...
ALİ SAYDAM
Müşteri ilişkileri budur!
Günde en az 810 bardak çay...
GAZİ ERÇEL
Rakamlar neden halkın refahına yansımıyor?...
Sabahları artık anne kokusuyla uyanacak
Tedavi masrafları ödenmediği için 6 aydır hastanede rehin olan Berat...
Yan masadan istek değil cinayet geldi
Ankara'daki bir barda, istediği şarkı çalınmayan müteahhit, alkolün...
Bir 23 Nisan klasiği
Bir 23 Nisan klasiği
Havanın hemen hemen her yıl tekrarlayan azizliği sayesinde 23 Nisan...
'Ortak komisyon teklifi umut verdi'
'Ortak komisyon teklifi umut verdi'
İngiliz The Guardian gazetesi Türkiye'nin Ermeni iddialarına karşı...
IMKB
E: 24.691 D:% 1,11
DOLAR
S: 1,356 D:% 0,000
EURO
S: 1,770 D:% 0,000
 
    Günün İçinden | Yazarlar | Ekonomi | Gündem | Siyaset | Dünya | Televizyon | Hava Durumu
Spor | Günaydın | Kapak Güzeli | Astroloji | Magazin | Sağlık | Bizim City | Çizerler
Cumartesi | Aktüel Pazar | Sarı Sayfalar | Otomobil | Dosyalar | Arşiv | Ana Sayfa
   
    Copyright © 2003, 2004 - Tüm hakları saklıdır.
MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.
Üretim ve Tasarım   Merkez Bilgi Grubu