Moody's,Standart & Poors (S&P) ve Fitch gibi uluslararası kredi derecelendirme (reyting) kuruluşlarının da reytinginin ölçülmesi gerektiği tartışılmaya başlandı. The Economist Dergisi'nin haberine göre, uzmanlar reyting kuruluşlarında yaşanan rekabet ve araştırma zaafları nedeniyle iş dünyasının en büyük yolsuzluklarının öngörülemediğini iddia ediyor. Sektör analistleri, özellikle son yıllarda ABD'de patlak veren şirket skandalları ve krizlerin reyting kuruluşları tarafından tespit edilememesinin düşündürücü olduğunu vurguluyor. Enron, Worldcom ve Parmalat gibi şirket yolsuzluklarını atlayan bu şirketlerin trilyonlarca dolarlık krediler için reyting verdiğine işaret eden uzmanlar, sektöre yeni bir düzenleme gelmesi gerektiğinin altını çiziyor.