|
|
|
|
Türkler beyaz otomobil kullanmayı tercih ediyor
Almanya'da Ford'un ürettiği otomobillerin iç dizaynını yapan Şerife Ünal araba alırken modele erkeklerin, renge kadınların karar verdiğini söylüyor.
Daha çok erkeklerin hakim olduğu otomobil dünyasında artık kadınların da ağırlığı hissediliyor. Özellikle de otomobillerin iç dizaynında söz sahibi olan kadınlardan biri de Şerife Ünal. 2000 yılından beri Ford'da çalışan Şerife Ünal ekibiyle birlikte bugüne kadar birçok arabanın makyajını yaptı. 1972 yılında Niğde'de doğan ve 4 yaşında annesiyle birlikte Almanya'daki babasının yanına giden Şerife Ünal, Hannover'da tekstil tasarım bölümünde okumuş. Aslında arabalarla çok içli dışlı bir dünyası da yokmuş: "Her gün arabalarla çalıştığım için onları seviyorum artık. Ama üniversite yıllarımda arabalarla çalışmayı hayal bile etmemiştim. Benim hayalim modacı olmak, kumaşlar yapmaktı. Onun için zaten nakış ve örgü üzerine okudum. Şimdi ise mesleğimi değiştirmeyi hiç düşünmüyorum." Daha önce Mondeo'nun spor modelinin de iç dizaynını yapan Şerife Ünal en son Ford Focus'un yeni modeli üzerine çalıştı. Ünal yaptığı işi ise arabalara makyaj yapmak olarak tanımlıyor: "Arabanın renginin yanı sıra halısının rengini, koltuğunun kumaşını, kalitesini, derisini de biz belirliyoruz. Tüm bunlara arabanın mimarisini göz önüne alarak karar veriyoruz."
GÜMÜŞ RENK MODA Şerife Ünal soy yıllarda Avrupa ve Asya'da araba rengi olarak gümüşün moda olduğunu söylüyor. Kendi favorisi ise temiz ve canlı renkler. Gümüşün tercih edilmesini ise kiri çok belli etmemesine ve geri satmasının da kolay olmasına bağlıyor. Tabii çoğu kişinin gümüşü daha modern ve teknik renk olarak görmesine ve bu rengin arabanın mimarisini belli etmesine de dikkat çekiyor. Gümüşün ağırlığını hissettirmeye başlamasına rağmen tüm dünyada en çok satılan rengin siyah olduğunu da hatırlatıyor. Türkiye'de ise beyaz arabanın ağırlıkta olduğunu söylüyor: "Herhalde fiyatın da etkisi var bunda, çünkü beyazlar daha ucuz oluyor. Sıcaklık da etken olabilir. Koyu renkler sıcak ülkelerde daha az alınıyor. Tabii bu benim teorim." Şerife Ünal önümüzdeki yıllarda daha çok kırık renkler göreceğimizi düşünüyor. Yani fıstık yeşili gibi ara renklerin kullanılacağını söylüyor. Özellikle de gençlerin tercih ettiği küçük arabaların renkleneceğini öngörüyor.
DOKUNARAK KALİTESİNİ ANLIYOR Şerife Ünal ilk kez gördüğü bir arabanın mümkünse her yerine dokunmak istiyor. Elleyerek kalitesinin nasıl olduğunu, içinde kendini rahat hissedip hissedemeyeceğini anlıyor. Trafik ışıklarında beklerken de hangi renklerin kullanıldığını görmek için etrafını izliyor. Ünal'a göre kadınlarla erkekler arasında renk tercihi açısından çok belirli bir fark bulunmasa da canlı renkler daha çok kadınlardan ilgi görüyor. Zaten erkekler araba alırken, ne renk olacağını yine eşine soruyor: "Erkek kendisine kıyafet alırken de siyah, gri ya da kahverengiyi tercih ediyor. Diğer renkleri onlara eşleri alıyor." Şerife Ünal arabanın makyajını yaparken hedef kitleyi göz önüne aldıklarını anlatıyor. 18 yaşındakiler mi, 60 yaşındakiler mi alacak diye araştırdıklarını ama sonuçta hepsinin beğeneceği bir iş çıkarmaya çalıştıklarını söylüyor. Ünal araba makyajı alanında daha çok kadınların çalışmasını ise şöyle açıklıyor: "Kadınların bakış açısı daha değişik. Renkleri daha güzel değerlendirebiliyorlar. Bizim grupta çalışan iki erkek arkadaşımız var, onlar da renk körü zaten (gülüyor)."
|
|
|
|
|
|
|
|
|