Davlumbaz ortada yok ama taksitler tek tek ödeniyor
Ekonomik sorunlarla boğuşan Teba, kurtuluş yolu ararken firmadan ürün alanlar yaklaşık 1 yıldır teslimat için bekliyor.
Elektrikli ev aletleri, fırın ve beyaz eşya üreticilerinden Teba, bankalar ve tedarikçilere olan borçları nedeniyle 2004 sonunda iki fabrikasına haciz gelince, şirketten alışveriş yapanlar da teslim edilmeyen ürünlerin parasını ödemeye mahkum edildi. Zor durumdan kurtulmak için stratejik işbirliği olanaklarını araştıran şirket, bir yandan da satışı yapılan fırını, davlumbazı teslim etme zorluğu yaşıyor. Okurlarımızdan Dilek Çelik'in sorunu, pek çok Teba mağdurundan daha büyük. Çelik, 14 Eylül 2004 tarihinde Teba'nın Ankara Armada Alışveriş merkezindeki e- Teba bürosunda ankastre kombine ocak, ankastre fırın ve ankastre bulaşık makinesi aldı. Satış görevlisi ellerindeki stokta fırın kalmadığını belirterek 2-3 hafta içinde tüm ürünleri birlikte göndermeyi taahhüt etti. Ancak 3 haftalık süre, düzenli olarak uzadı, "Bir hafta daha, bir hafta daha" derken Dilek Çelik, her gün telefonla konuştuğu Armada'nın santralinden, Teba mağazasının kapandığını öğrendi. Bir yanda yıktırıp yeniden dekore ettirmek için ankastre ürünleri beklediği mutfağı, bir yanda tüm 8 taksitte kredi kartından çekilen ürünlerin bedeli olan 2 bin YTL. Dilek Çelik, 6. taksidi de ödedi ancak ürünler halâ yoktu. Bankayı arayarak taksitlendirmeyi kesmelerini söyleyen Çelik'e bunun için firmadan iade faturası gerektiğini söylendi. Bunun için aradığı İzmir'deki şirket merkezinden yine sonuç alamadı. Dilek Çelik, ankastre ürünleri beklerken mutfağı monte ettiremedi, gecikme için vade farkı ödedi. Bu arada başka bir markanın ürünlerini satın alarak ikinci kez masrafa girdi.