|
 |
 |
 |
|
 |
 |
  |
|
Taksi şoförleri değil ama proje 9 yıldır 'güven'de
Güvenli taksi projesinin ilk haberini SABAH tam 9 yıl önce, 1996'da yapmıştı. Birkaç basit önlemle şoför güvenliği sağlanacaktı. Bu süre içinde 80 şoför öldürüldü ama proje hâlâ proje... Taksiciler isyanlarda: 9 yıldır sadece konuşuluyor. Çalışmaya daha 2 ay önce başlandı. Daha yeni bir arkadaşımız katledildi. Hızlanmanız için daha kaç kişi ölmeli?
 9 yıldır sadece proje var ama önlem yok
Dokuz yıldır konuşulan ancak sadece proje aşamasında kalan güvenli taksi çalışmaları, 80'inci şoförün öldürüldüğü günlerde tekrar gündeme geldi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, çalışmalarını sürdürdüğü proje için üretici firmalardan taksi prototipleri istedi. Ford Transit Connect, Fiat Doblo, Renault kangoo, Clio Symbol, Megane II Sedan, Hyundai Accent ve Peugeot oa Partner, standartlara uygun prototip üreterek önümüzdeki hafta heyetin beğenisine sunacak. Yeni taksilerde müşteri arka koltuklara oturacak. Ön kısımda bagaj yer alacak. Arka bölme ve ön bölme arasında bir koruma camı bulunacak. Haberleşme telefonunun yer alacağı taksilere, iniş ve biniş için şoföre bağlı kilit sistemi bulunacak.
'ACELE EDİLSİN' İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaştırma Daire Başkanı Rafet Bozdoğan, "Üretici firmaların prototiplerini sunmasının ardından, 1 ay içinde yeni taksi modeline karar verecek" dedi. İstanbul Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Semih Kaçanoğlu ise yeni araçların bir an önce kullanıma geçmesini istediklerini söyledi. Kaçanoğlu "Otomotiv sanayi 'can güvenliği için araba imal ettim' diyor. Çıkar kardeşim o zaman ortaya" dedi.
Yıldız ATEŞ -Zülfikar Ali AYDIN MERKEZ
|
|
|
|
|
 |
|
 |
|