Amerika'nın etkili gazetelerinden TheNewYorkTimes, ABD'deki turizm fuarı sebebiyle TravelShow ismiyle turizm eki yayınlıyor. Amerikalılar da, bu tür yayınlarda yer alan tanıtım ve reklamlara göre tatil planı yapıyorlar. Ayrıca dünyanın en büyük turizm fuarı da her yıl Mart ayında New York'ta gerçekleşiyor. Fuar sebebiyle de çeşitli ülkeler turizm değerlerini hem bu fuarda sergiliyor hem de ABD'nin etkili yayınlarına reklam vererek seslerini geniş kitlelere duyuruyorlar. Şimdi dikkat buyurun. TravelShowekindeveNewYork'takifuardaTürkiyeyok. Bu fuarda komşumuz olan ülkeler etkin bir şekilde yer alırken, Amerikan medyasına fuar nedeniyle tanıtım ilanları verirlerken, dilerim modern Türkiye'nin yetkilileri ne yaptıklarının farkındadırlar. Turizmle ilgili diğer bir konuysa bir İngiliz gazetecinin Türkiye'de yaşadığı sıkıntılı saatler. Maalesef Türkiye'yi ziyaret eden yabancılar ülkelerine döndüklerinde iki konudan çok muzdarip olduklarını söylerler. Halıcılar ve eğlence mekanları. Gece kulübü ve benzeri mekanlar dünyanın bir çok yerinde İngiliz gazetecinin yaşadığı sıkıntıyı, milliyet ayırt etmeden herkese yaşatır. Halıcılar içinde benzeri durum söz konusu. Ancak, 'her yerde oluyor' diye olay geçiştirilemez.. Bu ülkenin vatandaşı ben de Darbaz isimli (şu ismi Mehmet Darbaz olmuş) bir halı mağazasının tufasına geldim. Ve sorunu Tüketici Mahkemesi kanalıyla dahi çözemedim. Zira Sanayi ve Ticaret Bakanlığı yetkilileri çok iyi çalıştıklarından halıları ve beni pin pon topunu çevirdiler. Eğlence mekanları ise maalesef devletin bazı güçlerinin korumasıyla vukuatlar yapıyor. Mesela İstanbul Beyoğlu'nda bu tarz problem yaşayan Türk sayısı da az değil. Bataklığa giden vatandaş iki türlü rezil olacağından, her türlü kazığa bir defada olsa razı geliyor.
Havadannemkapanlar Hafta başında, Atatürk Havalimanı Dış Hatlar ve İç Hatlar Terminali, Katlı Otoparkı'nın kiraya verilmesi için Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) ihale ilanına çıkmadığını kaydetmiştim. Özelleştirme kapsamındaki iş için bir yasanın onayı bekleniyormuş. Fakat geç kalındığı için ihaleye geniş katılım olmayacağını, hatta sıkıntının ortaya çıkacağını görür gibiyim. Ancak, Ulaştırma Bakanlığı'nda bu konuları iyi bilen birisi olarak benim 'Mevcut işletmecilerin bu ihaleye girmesini doğru bulmadığım konuşuluyormuş?' Yanlış olan bu bilgiyi yayanların sanıyorum burun delikleri vardır. Havalimanlarında terminal işletmekSivilHavacılıkGenelMüdürlüğü'nden yetki ya da ruhsat gerektiren bir iş kolu değildir. Şartnameye 'Havalimanıİşletme' maddesi koymak, ihaleye katılımcı sayısını azaltmak ve bazı kurumları tarif etmeyi kolaylaştırıyor. Halen bakanlıkta bunu anlamayan varsa, Antalya Havalimanı II Dış Hatlar Terminali'nin ihalesine baksın...
Formula'yıkimyayınlayacak? Önceki yazımda sorduğum soruya İstanbulTicaretOdası(İTO)veMotorSporlarıOrganizasyonu'ndan bir açıklama gelmedi. Telefonla ulaşmama rağmen de sonuç alamadım. Sorum şu; İTOYönetimKuruluBaşkanıMehmetYıldırımhakkındamenfihaberlereyervermeyen,KanalDveCNNTürkFormula1'inyayınhaklarınıalmışolabilirmi?