|
|
|
|
Lagerfeld & Hilfiger
Her koleksiyonun bitişinde, 'daha da iyi olabilirdi' hissini taşırım. Bu his benim bir sonraki koleksiyonum için yeni ışıklar yakar aklımda, yeni fikirler... Daha da iyisi için... Moda dünyası öyle bir alan ki her zaman her şey yeniden keşfedilmeli, yeniden yorumlanmalı... Buna en son örneklerden biri de Amerika'nın 4 büyük tasarımcı ve markalarından biri olan Tommy Hilfiger'in modanın en büyüklerinden olan Karl Lagerfeld ile ortak bir çalışmaya hazırlanması... Dışarıdan bakıldığında, birbirinden çok farklı, fakat ikisi de alanlarında en büyüklerinden olan bu isimlerin ortaklaşa yapacağı bir çalışma, en çok tüketici açısından olumlu olacak. Buradaki ortak amaç; kaliteli, stilize, rahat ve 'alınabilir' kıyafetler üretmek. Karl Lagerfeld imzalı bir kıyafeti satın alabilmek için yüksek bedeller ödemeniz gerekir. Hilfiger ise spor-şık tarzında daha alınabilir fiyatlarla satılıyor.
AKILLICA BİR ADIM Hilfiger'in amacı ise, tüm ürünlerinin Lagerfeld'in kendi markası olan 'Lagerfeld Gallery' koleksiyonlarından etkilenerek tasarlanması. Lagerfeld'in mükemmel kesimleri, detayları, terziliği, Hilfiger'in rahat, daha gündelik, spor tarzına yansıyacak Karl Lagerfeld, daha önce de H&M ile ortaklaşa bir çalışma yapmıştı. Şimdi ise Hilfiger ile böyle bir çalışmaya girişmesi, yenilikçi, modern, akıllıca adımlar olarak yorumlanıyor. Birbirlerinin yapmadıklarını yaparak, güçlerini birleştirerek özellikle Hilfiger'ın imajı için çok olumlu bir çalışma olacak. Hilfiger ise Lagerfeld'in uzun zamandır yapmak istediği iç dekorasyon çalışmaları için kendi olanaklarını kullandırarak bu çalışmalarını gerçekleştirebilmesi için destek olacak. Chanel'in tasarımcısı olan Karl Lagerfeld'in bu çalışmalarını Chanel başkanı ise "Karl için iyi olan her şey Chanel için de iyidir" diyerek yanıtlıyor. Tommy Hilfiger, 1969 yılında kendi yaşadığı kasabada olmayan jeanleri yakın kasabadan getirip,üzerine kâr koyup satarak iş dünyasına giriş yapmış. Daha sonra ise kendi kıyafetlerini üretip, kendi butiğinde satmaya başlamış. 26 yaşına geldiğinde ise New York'da on tane butiği olmuş. Tommy Hilfiger, spor-şık diye adlandırabileceğimiz kendi tarzını, vizyonunu çok iyi iş anlayışıyla birleştirip moda markalarının en büyüklerinden birini yaratmayı başarmış. Dünyada hayran mektupları alan 'fan club'ı olan sayılı tasarımcılardan biri sanırım. Tommy Hilfiger tarzı, bugün Amerikan tarzını simgeleyen olgulardan biri. Bence moda dünyası hızlı ilerleyişi, üretkenliği, kendini sürekli yenileyişi ile sanırım birçok anlamda örnek teşkil ediyor.
Dilek Hanif
|
|
|
|
|
|
|
|
|