Merkez Grubu'nun bilançosu
Bugün SABAH Türkiye'nin sadece okunmak için, yanında bir promosyon olmadan alınan en büyük gazetesidir..
Merkez Medya Grubu, 2005'e büyük iddia ile girdi. Gerek SABAH, gerek atv, gerek atv haber, gerekse dergi grubumuz sektöre damgasını vuracak girişimleri gerçekleştiriyor. SABAH, fiyatını hafta içi 25 kuruşa indirerek tirajını cuma günü itibariyle net olarak 100 binden fazla artırdı. SABAH'ın cuma günkü net satışı 430 bin sınırına dayandı. Her gün yaklaşık 5'er bin olarak gerçekleşen bu artışın bu hafta da aynı tempoda devam edeceğine inanıyoruz. Bu artış hafta sonu satışımıza da yansıdı. Cumartesi günü 440 bin net satışa ulaşırken pazar günü tahmini satış rakamımızın 575 bini aşacağı tahmin ediliyordu. Bu rakamlar, gazeteyi sadece okumak için alan insanları yansıtıyor. Bu rakamların içinde bir tek "makas" veya Japon yapıştırıcı okuru bulunmamaktadır. Yani, gazeteyi bir kitap veya bedava yapıştırıcı için değil, okumak için alan kişilerden oluşan bir sayıdır. Bugün SABAH Türkiye'nin sadece okunmak için, yanında bir promosyon olmadan alınan en büyük gazetesidir. Geçirdiğimiz bunca badireye rağmen ulaşılan bu nokta bizim için gurur vericidir. Bu başarının arkasında, ilk günden ilan ettiğimiz siyasete müdahale etmeyen, çıkar amacıyla manşet atmayan, yanlışını kabul edip özür dilemesini bilen, hukuka ve kişi haklarına saygı duyan dinamik gazetecilik anlayışının büyük payı var. Bu tavrımızın en net örneğini CHP Kurultayı'nda bütün Türkiye gördü. Rakip grup, bütün gücüyle Deniz Baykal'ı tasfiye etme çabasına girerken SABAH taraflara eşit mesafede durdu. Kısaca, gazeteciliği haber verme, yazarlarının yorum hakkına müdahale etmeyen bir temel üzerinde yapma kararından taviz vermedi, vermeyecek. Verenleri de her platformda teşhir etmeye devam edeceğiz.
atv haber'in başarısı Grubun başarısı SABAH'la sınırlı kalmadı. Merkez Medya Grubu içinde yer alan atv de atılımlarıyla ekrana damgasını vurdu. Yılmaz Özdil yönetimindeki atv haber, her gece büyük emek ve çaba harcayarak özellikle AB grubu denilen, tüketim gücü yüksek izleyici kesiminde en fazla izlenen haber bülteni olmayı başardı. Üstelik bu haber bülteninin programı düşük bir reytingle alıp çok yükseklere ulaştırmasını değerlendirdiğinizde, bu başarının ölçüsü daha da iyi anlaşılacaktır. Kaliteli yayıncılık anlayışından taviz vermeyen atv ise Türkiye'de örnek yayıncılık anlayışının temsilcisi oldu. atv'nin yeni dönemdeki sürprizleri bu başarı öyküsüne yeni sayfalar ekletecek.
Dergi grubu ve Tercüman Merkez Dergi Grubu, Amerikan yayıncılık devi Hearst'ten sonra yine dünyanın ünlü yayıncılık grubu Fransız Marie Claire ile de anlaşarak bu alandaki atılımını devam ettirdi. Dünya çapında tanınmış ve birçok ülkede farklı dilde yayınlanan Marie Claire ve Marie Claire Maison dergileri bundan böyle Merkez Grubu çatısı altında yayınlanacak. Bu arada Ilıcaklar'ın Tercüman'ı da Merkez Grubu Ailesi'ne katıldı. Merkez Dağıtım tarafından dağıtılmaya başlayan Tercüman'ın yakında bu ağ içinde yer alan bütün gazeteler gibi, tirajında ciddi atılımlar yapacağına eminim. 2005'in Merkez Grubu'nun atılımlar yılı olacağını söylemiştik. Atılımlarımız bunlarla sınırlı kalmayacak. Türkiye medyasına yeni bir çehre kazandıracak olan yatırımlarımız ve atılımlarımız sürecek. Çünkü biz bu ülkeye, insanına, geleceğine güveniyoruz. Bu hızlı gelişimimiz doğal olarak rakiplerde kıskançlığa yol açıyor. Asılsız haber üretimleri, çarpık yorumlar, iftiralar ardı arkası kesilmeden devam ediyor. Biz bunlara aldırmadan doğru bildiğimiz yolda ilerleyeceğiz.
|