| |
Marka yaratan genç reklamcılar üzerine
Merkez Haber Ajansı ofisini genç reklamcılarla paylaşıyoruz. Kimi zaman itiş kakış, bir telaş içinde selam bile veremeden vııın diye pas geçiyoruz birbirimizi, kimi zaman da başarılı bir iş getirene sundukları grup alkışına yan masalardan katılıyoruz. Onların bu deli-dolu ve afacan tarzı hoşuma gitti. Muhabir arkadaşlardan Yıldız Ateş'e rica ettim ve bir görüşsene şu fırtına çocuklarla dedim. Saatlerce konuşup bakın ne yazdı Yıldız:
Küçük firmalara destek Sabah gazetesi başta olmak üzere Aktüel, Para, Sofra, Oto Haber, Şamdan gibi Türkiye'nin en çok okunan yayınlarının reklam satışlarını gerçekleştiren Merkez Reklam Grubu içinde bir grup genç var ki, onlar sokak sokak gezerek, iyi ürün ya da hizmet sunan ancak henüz markalaşma yolunda adım atamamış ve bu işin nasıl yapılması gerektiğini bilmeyen küçük firmalara, esnafa ulaşarak onların en büyük destekçisi oluyorlar. Yüzlerce CV arasından zekaları, eğitimleri, insan ilişkilerindeki sıcaklıkları ve yaratıcılıklarına bakılarak ekibe seçilen 30 genç arkadaş, grubun Sektörel Satış Merkezi'nde görev alıyor. Yani yaş ortalamaları 25 olan bu gençler her gün sokak sokak gezerek tekstilden bijuteriye, gıdadan hizmet sektörüne kadar farklı alanlarda markalaşmaya ihtiyaç duyan firmaların ayağına gidiyor; reklamın hazırlanmasından yayınlanması kadar her aşamada etkili, hesaplı ve doğru reklam hizmeti sunuyorlar.
'Sabah'a müthiş güven var' Merkez Gazete ve Dergi Grubu'nun çok güçlü bir yapıya sahip olduğunu ve markalaşmak isteyen müşterilerin başta Sabah gazetesi olmak üzere grup içindeki dergilere reklam verdiklerini, müşteriyi markalaştırma ve okuyuculara güvenilir markalar sunma konusunda başarılarının tartışılmaz olduğunu dile getiren Sektörel Satış Merkezi Direktörü Recep Demirtaş, şöyle konuşuyor: "Ekibin ana hedefi kurumsal nitelik taşımayan, bir ajans sistemi dahilinde bulunmayan, ama reklama ihtiyacı olan müşterilere ulaşmak. O müşterinin reklamla büyümesini sağlıyoruz. Merkez Reklam bu konuda çok güçlü. Böyle bir dergi grubu barındıran başka bir grup yok. Sabah ismine müthiş bir güven var. Okuyucu 'Sabah'ta yayınlanıyorsa firma sağlamdır' diyor. Reklam veren de otomatik olarak sonuç almış oluyor. Büyümeye yönelik bütün beklentileri yerine geliyor. Genç arkadaşlarımız hem müşteriye ulaşmakta, hem de reklamın hazırlanmasında çok başarılı. Bir gün birisi kapınızı çalıp, 'İyi günler, ben Sabah gazetesinden geliyorum' diyor, adam da şaşırıyor. Hiç ulaşılamaz gördüğü Sabah, bir anda kendi ofisinde iş ortaklığını sunuyor. Bir reklam veriyor, bütün işini yerine getiriyor" diye konuşuyor.
'A'dan Z'ye reklam hizmeti' Her temsilcinin belli bir bölgeye yerleştirildiğini ve o bölgede sokak taraması yaptığını anlatan ekibin Anadolu Yakası Bölge Müdürü Göksel Bozdoğan ise, İstanbul içinde ayda 3 bin müşteriye ulaştıklarını, ancak İstanbul dışından da müşterileri bulunduğunu ifade ederek, "Müşteriye A'dan Z'ye bir reklam hizmeti veriyoruz. Grafik aşamasında ilanın tüm tasarımları bize ait. Ama müşteri beğenmezse değiştirebiliyor. Bir Pimapen bayisi bile bünyesinde oluşturduğu kampanyayı duyurmak adına bizi tercih ediyor. Örneğin her perşembe günü Sabah'ın Günaydın ekinin güzellik sayfası vardır, inanılmaz geri dönüşümü olan bir sayfa. Bayanlar gazeteyi alıp orada hangi firmalar varsa, cumartesi pazarlarını orada geçiriyorlar. Güzellik, sağlık firmaları her hafta çıkıyor" diyor.
'Hizmetimiz ekonomik' Sabah gazetesinde çıkacak bir reklamın çok pahalı olacağını düşündükleri için insanların ilk etapta çekingen yaklaştıklarını anlatan Avrupa yakası bölge Müdürü Hale Gündoğdu ise, "Reklam vermek isteyen müşterilerin bizimle tanışmadan önce akıllarında canlandırdıkları bütçeler yüksek oluyor. Oysa biz firmaların en ekonomik şekilde, uygun ödeme koşulları ile ürünlerinin tanıtılması, bayi ve toptan satış ağlarının artırılması konusunda kullanacakları ilanlarla yardımcı oluyoruz. Üstelik tüm ilan tasarımlarını ücretsiz hazırlıyor, aynı zamanda ajans hizmeti de sunuyoruz. Sabah Grubu'nun belli bir gelir seviyesinin üzerindeki kitlelere ulaşımı güçlü olduğundan, firmaların istedikleri hedeflere ulaşmaları daha kolay. Verdiğiniz reklam Türkiye'nin en çok satan yayınlarında yer alıyor" şeklinde konuşuyor.
|